Kalle Rovanperä kõrval kahekordseks maailmameistriks tulnud kaardilugeja Jonne Halttuneni hinnangul muudab must värv auto sisemuse senisest veelgi palavamaks.

„Loomulikult on tore, et midagi uut tehakse. Aga sõitjate ja kaardilugejate jaoks tähendab must värv palavat autot. Niigi on autos üsna kuum ja must värv kasvatab temperatuuri veelgi,“ rääkis Halttunen portaalile Rallit.fi.

2022. aastal WRC-sarja tulnud Rally1 autode väljalasketoru jookseb kaardilugeja istme alt ja see muutis Halttuneni sõnul olud veelgi keerulisemaks. Eriti terav oli probleem esimesel hooajal, 2023. aastal mitte enam nii hull. Ent kuumadel rallidel, näiteks Sardiinias ja Portugalis on Rally1 autos istumine endiselt võrreldav saunalavaga.

„Mäletan, kui esimest korda Rally1 autos olin. Nii kuum, et isegi natuke hirmus hakkas. Praegu ei ole seis enam nii hull, midagi seal muudeti. Aga kuumadel rallidel pole autos olemine endiselt üldse tore,“ ütles Halttunen ja lisas, et tema arust võiks autorallis vanadest kommetest loobuda ja paigaldada autodesse konditsioneeri.

„Ma ei saa aru, miks konditsioneeri ei lubata kasutada. Aga paistab, et rallile meeldib vanu traditsioone elus hoida,“ märkis kaardilugeja.

Toyota 2024. aasta Rally1 auto näeb välja selline:

Toyota GR Yaris Rally1.