Kui Kalle Rovanperä on 23-aastaselt juba kahekordne maailmameister, siis tema isa Harri polnud 30-aastaselt läbilööki veel teinud, sest tal oli kirjas vaid kaks üsna ebaõnnestunud starti kodusel Jyväskylä MM-rallil. Ent 1996. aastal osales Harri erasõitjana Ford Escort RS Cosworthiga Soome MM-etapil, kus laiemale üldsusele tundmata piloot paugutas kõigile ootamatult kiiruskatsetel teisi aegu ning oli enne katkestamist lausa kuues.

Sealt sai Harri jala rallimaailma ukse vahele, soomlane sõitis aastaid tehasemeeskondades ning sealt sillutas ta tee ette ka oma poja vägevale karjäärile. Eelmisel nädalal kutsus Kalle isa Harri ja sõbrad varakult jõuluistumisele.

„Kohale jõudes nägin palju autosid ja mõtlesin, et mis kurat siin toimub. Siis kuulsin mootori käivitumist ja Kalle sõitis Ford Escortiga maja ette,“ meenutas Harri Rovanperä DirtFishile antud intervjuus taaskohtumist masinaga, mille roolis ta oli 1996. aastal.

„Minu jaoks oli see paras üllatus ja ütlesin Kallele, et ta hankis endale ilusa auto. Ta vastas mulle, et ei-ei, see masin on kink mulle. Teate, mul läksid silmad märjaks. Embasin Kallet, tal on tõesti suur süda. Ma ei uskunud seda. Rääkisime sellest autost sama päeva hommikul. Kuidas ta selle kätte sai?“ jätkas 57-aastane Harri.

Auto, mis aitas Harri tipptasemele

Masina leidmine oli omamoodi juhus, sest seda nägi Kalle Rovanperä kaardilugeja Jonne Halttuneni sõber ühes erakogus. Kui valitsev maailmameister sellest kuulis, siis otsustas ta legendaarse Fordi tuua pereringi tagasi.

Harri sõnul rentis ta 1996. aastal masina Malcolm Wilsonilt. „Testisin seda 60 kilomeetrit ja läksin seejärel otse Harju kiiruskatse starti. Näitasime tõesti häid aegu. Seda ka olukorras, kus masina käigukast läks rikki ja kaotasime viienda käigu,“ meenutas ta.

Kuulsusrikka Ouninpohja kiiruskatse teise koha järel tuli isegi Fordi tehasemeeskonna sõitja Carlos Sainz uurima, et mis seadetega too tundmatu soomlane kruusal kihutab. Rovanperä hoidis toona rallil kuuendat kohta. „Kõik oli suurepärane, ent siis läks meil Lankamaa katsel diferentsiaal ja mäng sai läbi. Kuid see auto on minu jaoks väga oluline, sest selleta ma poleks tõenäoliselt saanud järgmiseks hooajaks lepingut Seatiga. Sellest sai kõik alguse,“ muljetas Harri, kes hiljem jõudis sõita ka Peugeoti, Mitsubishi ning Škoda meeskondades.

Harri lubas anda ka autoga kuuma, aga seda üsna ettevaatlikult. „Selle masinaga ma metsa vahel ei kihuta, aga jäärajale saan minna küll. See on nii-nii-nii ilus auto ja toob kõik toonased emotsioonid meelde. Väga ilus jõulukink! Kalle on hea poiss ja see oli väga eriline esmaspäeva hommik,“ lisas ta.