Rahvusvaheline autoliit FIA tuli hiljuti välja uue punktisüsteemiga, mis saanud palju negatiivset vastukaja. Rallis jagatakse uuest aastast laupäeva õhtul välja olulised punktid: esimesele 18, teisele 15 ja sealt edasi 13, 10, 8, 6, 4, 3, 2, 1. Need punktid saadakse kätte aga siis, kui sõitja ka pühapäeval finišisse jõuab.

Pühapäeval lüüakse käima teinegi stopper ja jagatakse lisapunktid selle päeva seitsmele kiiremale: esimesele seitse, seitsmendale üks punkt. Ent see pole veel kõik, sest tavapäraselt toimub ka punktikatse, kus silmi – viiest üheni – saavad viis paremat.

Et punktisüsteemist paremini sotti saada, otsustas Delfi vaadata üle, kuidas oleks 2023. aasta hooaeg uute reeglitega kulgenud. NB! Hüpoteetilist arvutuskäiku ei saa puhta tõena võtta, sest pühapäeval on uuest aastast hoopis teine tähendus. Kui sõitja X läks varem pühapäevale näiteks kuuendalt kohalt vastu nii, et ees ja taga on minutilised vahed, siis enne punktikatset tal pingutamiseks põhjust polnud. See on mõistagi selge jälje jätnud seniste pühapäevaste võistluspäevade jõudude vahekorrale. Uuest aastast on viimasel päeval juba rohkem punke mängus. Siiski näitab arvutuskäik ära, missugused erinevused võivad ralli lõppkoha ja reaalse punktisaagi vahel olla.

Olgu öeldud, et ametliku rallivõitjana kuulutatakse ka edaspidi välja mees, kes on kolme päeva kokkuvõttes kõige kiirem ehk nii nagu seni olnud. See aga ei kindlusta enam, et ralli võitja ka kõige rohkem punkte saab. Nagu arvutused näitavad, oleks see kurioosum tänavu välja löönud juba hooaja avaetapil Monte Carlos.

Meenutuseks tänavune lõppseis: Kalle Rovanperä võitis MM-tiitli 250 punktiga. Talle järgnesid Elfyn Evans (216 p), Thierry Neuville (189 p), Ott Tänak (174 p) ja Sebastien Ogier (133 p).

Mis seal ikka, hakkame pihta.