Viimastel hooaegadel WRC2 arvestuses sõitnud ja tänavu Škodaga selle klassi maailmameistriks tulnud norralane Mikkelsen hakkab 2024. aastal Hyundai kolmandat Rally1 autot jagama koos Dani Sordo ja Esapekka Lappiga.

34-aastane Mikkelsen tunnistas DirtFishile antud usutluses, et kuna ta oli kõrgeimasse sarja naasmisele lähedal ka aasta tagasi, oli ta seekord väga ettevaatlik.

„Ma ei olnud tegelikult üldse põnevil kuni selle ajani, kui see lõpuks päriselt teoks sai. Enne paberite allkirjastamist ei saa midagi enesestmõistetavaks pidada – selles äris toimuvad asjad väga kiiresti ja need võivad väga kiiresti muutuda,“ lausus Mikkelsen.

Mikkelseni läbirääkimistest Hyundaiga oli teadlik ainult üks tema lähedane. „Ma ei rääkinud sellest kellelegi, isegi mitte oma perele. Ainus, kes teadis, oli mu kallim. Ma ei tahtnud, et see juhtuks nagu eelmisel aastal – me tegelikult juba tähistasime seda, et eelmisel aastal sai kõik tehtud, ja siis see langes ära.“

Mikkelsen alustas Hyundaiga kõnelusi enne Jaapani MM-rallit.

„Suhtlesin Hyundaiga paar nädalat enne Jaapanit, rääkisime natuke, kuid miski polnud kindel enne kinnitamist. Tahtsin olla kindel, et seekord kinnitatakse kõik lõplikult.“

Küsimusele, kas ta võiks veel tulla individuaalseks maailmameistriks, vastas Mikkelsen: „Kindlasti, muidugi. Kui olen autos, mis mulle meeldib, ja teen kaasa kõik rallid, siis tunnen, et olen MM-tiitli kandidaat.“

„Okei, see pole järgmisel aastal võimalik, aga kes seda tulevikku ette teab. Ma võin oma karjääri taas tasapisi üles ehitada. Kui järgmisel aastal saan sõita [Rally1 autoga] viis etappi, on see parem kui viis etappi WRC2-s,“ rõhutas ta.

Mikkelsen mõistab, et uuel aastal on tema eesmärk aidata tiimi põhisõitjaid Thierry Neuville’i ja Ott Tänakut. Mikkelsen ei pea probleemiks seda, kui tal tuleb mõnel rallil nende huvides ka liidrikoht loovutada.

„Kui on olukord, kus pean nad [Tänaku ja Neuville’i] mööda laskma, siis pole küsimustki, loomulikult teen seda. Ja kui pean seda tegema, tähendab see, et olen teinud suurepärase nädalavahetuse. Kuid see tähendab ka punktide äravõtmist Elfynilt [Toyota sõitja Evans, Hyundai peamine rivaal sõitjate tiitlile]. Olen järgmiseks aastaks ülimotiveeritud. Kuid see, mis mind Hyundai puhul rohkem motiveerib, on tulevik,“ lisas ta.

Ühtlasi kiitis Mikkelsen Hyundai praegust juhtkonda. „Praegu on meeskonnas õigetel kohtadel õiged inimesed: Cyril [Abiteboul, meeskonna juht] ja F-X. [François-Xavier Demaison, tehnikadirektor]. Eriti F-X. Tean teda varasemast ajast ja pole paremat inimest, kes suudab ralliautot ehitada. Olen veendunud, et see toob edu ja minu tuleviku jaoks on see õige koht.“