36-aastane Paddon on oma kodumaal mitu aastat töötanud täiselektrilise Hyundai Kona EV ralliauto kallal. Uusmeremaalase sõnul peaks kogu rallimaailm astuma sammu alternatiivsete energiavormide suunas.

„Arvan, et meie spordi tuleviku seisukohalt peab see juhtuma kiiresti – kahe aasta jooksul,“ ütles Paddon New Zealand Newsroomile, vahendab Rallit.fi.

„Peame midagi ette võtma, sest meie spordiala peab olema autotööstuse tehnoloogia suunanäitajaks. Sisepõlemismootoriga autod kõlavad suurepäraselt ja me armastame neid, sest need on osa motospordi DNA-st. Aga kui nendega jätkata, pole motospordil tulevikku,“ maalib uusmeremaalane autorallist sünge pildi.

Paddoni sõnul ei tohiks sisepõlemismootoriga masinaid siiski täielikult hüljata.

„Asi pole nende asendamises. Küsimus on selles, et meie spordiala tipp peab sobima kokku autosalongide müügisaalides müüdavaga,“ selgitas Paddon.

Praegu kihutavad autoralli MM-sarja põhiklassis Rally1 hübriidmasinad, millel on sisepõlemismootori kõrval ka elektrijõud. Praktikas kasutatakse täiselektrilist jõudu ainult hooldusalal ja hübriidseade pakub kiiruskatsetel ainult lisajõudu.

Rahvusvahelise autoliidu FIA ralliboss Andrew Wheatley andis hiljuti mõista, et ka 2027. aastast edasi jätkatakse hübriidmasinatega. MM-sarja promofirma bossid teatasid aga sügisel, et täiselektrilisi autosid arendada ei plaanita.

„Ma ei ütle, et elekter on ainus võimalus. Kuid tuleb leida alternatiivne energiavorm – olgu selleks vesinik või elekter või mõlema kombinatsioon,“ sõnas Paddon.

„See on parem kui WRC auto“

Uus-Meramaa rallisõitja alustas tööd täiselektrilise ralliauto kallal juba 2018. aastal. Tema sõnul on autol praktiliselt kõik vajalikud elemendid olemas, välja arvatud heli.

„Kona EV on kiire ja toretsev auto. Heli on ainus puuduv element. Meil on seda ka vaja, sest tegutseme meelelahutustööstuses. See on parim auto, millega ma kunagi sõitnud olen. See on parem kui WRC auto. Raskuskese on all, nii et auto juhitavus on fantastiline,“ kiidab Paddon Hyundai masinat.

Tema sõnul on nende järgmiseks eesmärgiks, et arendatav auto suudaks läbida pikema võistlusmaa. „12 kuuga tahame viia auto nii kaugele, et see suudab läbi sõita täispika ralli,“ selgitas rallisõitja.

Paddon krooniti tänavu ajaloo esimeseks mitte eurooplasest autoralli Euroopa meistriks.