Korraldajad lubasid üheksandale kiiruskatsele startida neljal ekipaažil, kuigi trassi turvalisust testinud nullauto polnud veel rada läbinud.
Esimesena startinud Hyundai sõitja Thierry Neuville jõudis nullautole järele ja pidi hoo maha võtma. Nullautoni jõudis veel ka Toyota piloot Takamoto Katsuta, enne kui korraldajad kiiruskatse katkestasid.
„Ma ei tea, mis seal juhtus. Ma ei tea sellest suurt midagi. See polnud küll esimene kord, kui Toyota kinni püüdsin, aga seekord polnud see hea asi,“ viskas Neuville nalja, kui temalt intsidendi kohta küsiti.
Belglane avastas ühtlasi imestust, et teda ei hoiatatud, et nullauto on endiselt rajal.
„Ma ei saanud olukorra kohta ühtegi hoiatust. Järsku oli ta seal keset teed,“ lisas Neuville.
Rahvusvaheline autoliit FIA on andnud nullauto vahejuhtumile esimese selgituse.
„Laupäeva hommikul üheksandal kiiruskatsel oli nullauto peatunud, et juhtida publik ohtlikest kohtadest eemale. Võistluse korraldajale teatati, et auto on turvalises kohas ja katsega saab alustada,“ seisab FIA pressiteates.
„Kui auto number 11 (Neuville) jõudis 8,6 kilomeetri peale, jõudsid nad nullautole järele, mis oli endiselt rajal. Kohe peale seda peatati katse punase lipuga. Pärast ohutuse kinnitamist jätkus katse 22-minutilise viivituse järel uuesti,“ lisas FIA.
Autoliit jätkab uurimist. „Põhjalikum uurimine on algatatud. Võistluse korraldaja ja FIA teevad koostööd, et tagada ohutusnõuete järgimine igal kiiruskatsel.“
Ka eelmisel aastal tekkis Jaapani MM-rallil üks väga ohtlik olukord, kui ühel kiiruskatsel sõitis Sami Pajarile järsku vastu tsiviilauto.
„Kui aus olla, siis ma ei tea, kui viisakas ma olema peaks,“ tunnistas ilmselgelt ehmunud Pajari hiljem ajakirjanikele. „Kujuta ette, kuidas see võib välja näha, kui te sõidate rallikiirusel ja korraga näed künkal tavaautot.“