Sündmusterohkel reedel sõitsid teelt välja ja katkestasid Hyundai duo Dani Sordo ja Thierry Neuville ning M-Spordi sõitja Adrien Fourmaux. Neist ainsana jätkab võistlemist Neuville.

Pühapäev

SS17-l sai teise katsevõidu Neuville, kui edestas Katsutat 2,1 sekundiga. Tänak kaotas sõiduvea tõttu belglasele 7,4 sekundit ja oli Rally1 autodest aeglaseim. Üldarvestuses kahanes viiendat kohta hoidva Tänaku edu Katsuta ees 9,6-le sekundile.

Päeva teisel katsel näitas Neuville taas parimat minekut. Katsuta kaotas talle 6,1 sekundit, kuid oli Tänakust 9,2 sekundit kiirem ja vähendas kokkuvõttes vahe 0,4-le sekundile. SS19-l võttis Katsuta kaheksanda katsevõidu, edestas Tänakut 20,4 sekundiga ja kerkis viiendaks. Neljandal kohal olevast Lappist jõudis jaapanlane 16,2 sekundi kaugusele.

SS20 tõi Neuville’ile päeva kolmanda katsevõidu. Katsuta oli aga Lappist 10,4 sekundit aeglasem ja üldarvestuses kärises vahe 26,6-le sekundile. Eelviimasel katsel oli Katsuta parim, aga Lappi tegi siiski piisavalt head tööd, et neljas koht kindlustada.

Punktikatse võitis Neuville, kes edestas Tänakut (+2,4), Lappit (+6,8), Katsutat (+7,0) ja Ogier’d (+7,3).

Lõppjärjestus:

Jaapani ralli lõppjärjestus.
1x
00:00

Ralli käik:

Neljapäev: Eesti aja järgi ööl vastu neljapäeva sõidetud testikatsel oli kiireim Thierry Neuville (Hyundai), kes läbis 2,75 km ajaga 2.03,0. Elfyn Evans (Toyota) sai kirja 0,4 sekundit aeglasema aja, Takamoto Katsuta kaotas 0,6 sekundiga. Kolmel korral rajal käinud Tänakul jäi kiireimal läbimisel Neuville’ist vajaka 2,2 sekundit.

Pärast esimest läbimist antud lühiintervjuus oli Tänak nõutu. „Millegipärast ei sõida auto praegu üldse, eks näis. Ralli tuleb teistsugune, paeagu on huvitav,“ ütles Tänak ja ei osanud täpsustada, milles probleem on. „Ma ei tea, auto lihtsalt ei sõida.“

Reede: SS2-l maadlesid sõitjad vihma ja ülikeeruliste oludega. See venitas vahed suureks, Elfyn Evans tõusis uueks liidriks, viienda aja saanud Tänak kaotas talle 33,4 sekundiga. Dani Sordo sõitis teelt välja puude vahele, misjärel SS2 ka peatati. Vahetult enne punast lippu sõitis samas kohas välja ka Adrien Fourmaux. Katsel kaotas kõvasti aega ka Takamoto Katsuta, kes tegi spinni ja jõudis finišisse lõhutud Toyotaga.

SS3-l oli teel vett veel rohkem kui eelmisel katsel. Kiireim oli taas Evans, Tänak kaotas läbipaistmatu esiklaasi tõttu talle 2.44,2 ning langes 16. kohale. Thierry Neuville teatas katse lõpus, et sellistes tingimustes ei tohiks võistelda. Draamast lõikasid kasu mitmed Rally2 sõitjad, kellel nähtavusega probleeme polnud. Veidi hiljem otsustasid korraldajad keeruliste olude tõttu SS4 tühistada.

Pärastlõunaks olid tingimused veidi paranenud, aga siiski sõitjatele väga keerulised. SS5 võitis Katsuta, üheksandaks kerkinud Tänak kaotas talle 32,2 sekundit. Eestlase Fordi masina klaasipuhurid tehti korda, aga nüüd kimbutasid elektrilised probleemid. SS6-l oli taas kiireim Katsuta. Neuville sõitis esimeses kurvis teelt välja ja katkestas teiselt kohalt. Tänak (+32,5 Katsutale) maadles endiselt tehniliste probleemidega. „Auto lasi end täis,“ sõnas ta.

SS7-l oli taas kiireim Katsuta. Tänak kaotas talle 45,1 sekundit.

Viimase kiiruskatse eel sai Ogier ajakontrolli hilinemise eest minutilise karistuse. Põhjuseks oli asjaolu, et Toyota meeskond pidi prantslase masina turvapuuri parandama ja selleks kulus lubatust kauem aega. Kuna prantslane väljus hooldusalast kuus minutit hiljem ning iga hilinetud minut tähendab 10-sekundilist karistust, saigi ta kokkuvõttes minutilise karistuse.

„Mul on hea meel, et meie mehaanikud suutsid masina ära parandada. Kõige tähtsam on kõik kolm autot finišisse tuua,“ kommenteeris Ogier

Laupäev: SS9 algas täieliku segadusega, sest esimesena startinud Neuville pidi ühel hetkel hoo maha võtma rajal olnud turvameeskonna auto tõttu. Peagi lehvitati punast lippu, mille tõttu pidiid hoo maha võtma selleks hetkeks katset alustanud Takamoto Katsuta, Tänak ja Esapekka Lappi. Pärast paarikümneminutilist pausi katse jätkus, eelpool mainitud nelikule määrati nominaalaeg. Miks turvaauto üldse rajal seisis, on endiselt selgusetu.

SS10-l võitis ralli neljanda katsevõidu Katsuta, Tänak oli kolmas (+2,1). Sõitjad läbisid kaks korda järjest Okazaki linnakatse (SS11 ja SS12), kus mõlemal juhul oli kiireim Evans. Tänak oli mõlemal läbimisel teine (+0,2 ja 0,9). SS13-l võttis Katsuta juba nädalavahetuse viienda katsevõidu, Tänak oli kolmas (+4,2). Rally2 esikolmiku kinni püüdnud mehed heitlevad üldarvestuse viienda koha nimel.

SS14-l oli taas kiireim Katsuta, Tänak oli kolmas (+2,7). Üldkokkuvõttes tõusis duo mööda Andreas Mikkelsenist, kaht meest lahutab nüüd 5,5 sekundit eestlase kasuks. Katse ajal hakkas ootamatult lund/lörtsi sadama, millest Katsuta ja Tänak suuresti pääsesid, aga tagant startinud kaotasid omajagu aega. Kuna vahed on üldarvestuses suured, siis see jõudude vahekorras muutusi siiski ei toonud. SS15-l teenis Katsuta juba seitsmenda katsevõidu, ta vähendas Tänakuga vahet 3,6 sekundi peale.

Päeva viimase staadionikatse (2,1 km) võitis Lappi 1,5 sekundiga Tänaku ees.