Motorsport.com kirjutab, et kui autoralli MM-sarjas kehtestatakse 2027. aastaks uued tehnilised eeskirjad, jääb koguni 80% praegusest Rally1 hübriidautost muutumatuks.

FIA ralliboss Andrew Wheatley ütles, et tehnilisi reegleid pole veel täielikult lukku löödud, kuid otsuseid on oodata järgmise aasta alguses.

Wheatley kinnitas, et MM-sarja erinevad sidusrühmad on jõudnud juba üldisele kokkuleppele, millised saavad olema järgmise põlvkonna ralliautod.

„80 protsenti praegusest Rally1 autost jääb samaks,“ ütles Wheatley.

Ta rõhutas et FIA suureks eesmärgiks on vähendada WRC-masina kulusid.

„Ma arvan, et me kõik teame, et autode kiirusega kaasnevad väljakutsed,, need on üsna kiired, kallid ja kallimad, kui me ette kujutasime. Soovime täiustada neid kahte põhielementi teise põlvkonna Rally1 auto juures. Väljakutse seisneb selles, kuidas me need kaks eesmärki saavutame,“ lausus Wheatley.

„See saab olema hübriidauto, kuid arutlus käib detailide üle, sest hübriidauto saavutamiseks on palju võimalusi.“

Uue masina arendustsükkel algab 2025. aasta alguses ning masin tuleb turule 2027. aastal.

„Tootjad vajavad kaks täisaastat, kuid me räägime muudatustest, mis on suhteliselt väikesed,“ ütles Wheatley. „Me ei soovi detaile avalikustada enne, kui oleme lõplikule kokkuleppele jõudnud. Aga me oleme sellele lähedal.“

Wheatley lisas, et mitmed uued tootjad on huvitatud WRC-ga liitumisest.

„Võin öelda, et olen väga meeldivalt üllatunud, et on tootjaid, kes näitavad meistrivõistluste vastu positiivset huvi. Mõned neist on juba meistrivõistlustel osalenud ja mõned on uued,“ vihjas Wheatley.

Varem on palju juttu olnud Subarust, mis võib olla MM-sarja naasmisest huvitatud.