Mullu Hyundais napilt kohata jäänud maailmameister unistab uuest võimalusest: tunnen, et taset mul veel on
(2)Tänavu WRC2 klassi maailmameistriks kroonitud Andreas Mikkelsen pole maha matnud unistust võistelda taas WRC klassis.
Kahekordne WRC2 maailmameister osales viimati MM-etapi kõrgeimas klassis 2019. aastal, kui ta sõitis viimast hooaega Hyundai ridades. Järgmise aasta MM-rallidel sisuliselt vahele jätnud norralane võitis nii 2021. kui ka tänavusel aastal Škoda autoga WRC2 tiitli. Rallimaailmas see teatavasti ei garanteeri tulevikuks midagi.
Nii otsib Mikkelsen taas võimalusi uuel aastal võistlemiseks. Möödunud hooaja lõpus seostati teda ka Hyundai tiimiga. Nii Rallit.fi kui DirtFish on vahendanud, et norralasel oli Hyundaisse naasmiseks suusõnaline kokkulepe olemas, aga lepinguteni ei jõutud. Nimelt otsustas Hyundai viimasel hetkel palgata tänavuseks aastaks Thierry Neuville’i kõrvale teiseks põhisõitjaks Esapekka Lappi, kolmandat autot hakkasid esialgu jagama Dani Sordo ja Craig Breen. Pärast Breeni traagilist surma sai kolmandas autos võimaluse Teemu Suninen.
„Ei ole lihtne tippklassi tagasi pääseda,“ tunnistas Mikkelsen hiljuti Rallit.fi-le. „Lõpetan oma karjääri sel hetkel, kui tunnen, et mul pole võimalik kõrgeimas klassis õnnnestuda. Praegu tunnen, et taset on. Seega ei kavatse ma alla anda.“
Praegu paistab, et Mikkelsenile võiks uuel aastal Rally1 klassis teoorias kohta jaguda vaid M-Spordis, kuid sellega kaasnevad teistsugused mured. See eeldaks, et Mikkelsen ja tema toetajad peavad ise rohkem rahakotti kergitama, vahendas Soome meedia.
„Peame partneritega maha istuma, Škoda on mõistagi minu jaoks väga oluline koostööpartner. Peame ootama ja vaatama, sest paljudel sõitjatel lõppevad lepingud selle aastaga,“ jätkas Mikkelsen. „Võib-olla WRC2 tiitel aitab meid veidi, iial ei tea. Hetkel mul sel rindel uudiseid pole.“
Hyundais sõidavad uuel hooajal teatavasti Ott Tänak ja Neuville. Samas pole tiimi puhul teada, kas nad tulevad välja kolme või nelja autoga ning kes ülejäänud kohad ära jagavad. Tõenäoliselt jätkavad ühel või teisel kujul tiimis soomlased Lappi ja Suninen.
Toyota pole uue hooaja koosseisu veel välja hõiganud, aga tõenäoliselt jätkavad ühe või teise programmi alusel kõik neli tänavust sõitjat: Kalle Rovanperä, Elfyn Evans, Sebastien Ogier ja Takamoto Katsuta. Kõige rohkem küsimusi on M-Spordi koosseisu osas, kust pärast üheaastast koostööd lahkub nende esisõitja Tänak. Tänavu teise sõitja rolli kandnud prantslase Pierre-Louis Loubet' hooaeg läks suures plaanis aia taha ja järgmisel nädalal toimuval Jaapani etapil saab tema asemel võimaluse Rally1 masinaga võistelda kaasmaalane Adrien Fourmaux.