Lusaili ringraja osas on vormelimaailmas sel nädalal arutletud pikalt selle üle, kuidas Pirelli rattavarjud võistluses vastu peavad. Pirelli tõstatas ise teema pärast reedest vabatreeningut.

Nimelt on Lusaili ringrada väga kiire iseloomuga ning tee ääred on tänavu teravad ning püramiidikujulised. Lisaks on sõitjatel kogu nädalavahetusel vältel olnud raskusi mitmes kurvis kogu masinaga teel püsimisega.

Seetõttu tühistasid kohtunikud nii reedeses kvalifikatsioonis kui ka laupäevasel sprindipäeval korduvalt sõitjate ringiaegu, sest nad väljusid kogu masinaga teelt. Näiteks reedeses kvalifikatsioonis said McLareni mehed Lando Norris ja Oscar Piastri esialgu kirja vastavalt teise ja neljanda aja, tühistati mõlema mehe viimased kiired ringid ning nad alustavad tänast põhisõitu vastavalt kümnendalt ja kuuendalt kohalt.

Rajalt väljumine ja terava teeääre ületamine kulutab aga kõvasti rehve. Nii otsustas Pirelli pühapäeval, et täna on kõikidel sõitjatel kohustus teha vähemalt kolm boksipeatust. Ühegi rehvikomplektiga ei tohi sõita üle 18 ringi. Kohtunikud hoiavad sellel tihedalt silma peal ning reegli vastu eksimisel saab sõitja disklahvi.

Pühapäeval on kavas 57 võistlusringi. Võistlus algab kell 20. Sõitu alustab esikohalt laupäeval kolmandat korda maailmameistriks kroonitud Max Verstappen (Red Bull), kelle kõrvalt stardib George Russell.

Esmaspäeva õhtul läheb eetrisse Delfi vormelipodcasti “Ringiga ees“ uus osa, kus võtame Katari GP tähtsamad teemad luubi alla. Küsimusi saab saata aadressile: ringigaees@delfi.ee


Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemalt
Ükskõikselt
Kurvana
Vihasena