Kvalifikatsioon Monza rajal läks Honda Civic Type-R TCR võistlusmasinaga sõitval Ruben Voltil suurepäraselt. Kasutati tavapärasest erinevat taktikat ja see toimis. Kirja läks teine aeg ja kuna kvalifikatsiooni kiireimal, Franco Girolamil oli all eelmiselt etapilt karistus ja ta startis kolmandalt kohalt, sai Volt startida esimeselt positsioonilt. See on talle teine kord sellelt kohalt TCR Italy sarjas alustada, eelmine kord oli 2022 Imolas.

Volt jäi kvalifikatsiooniga väga rahule. „Muutsime taktikat, ei läinud kohe alguses rajale, et hea ring kirja saada. See õigustas ennast, Monza on piisavalt pikk ring, et kõik masinad korralikult ära mahuvad ja sain korraliku ringi kokku panna,“ analüüsis ta.

Avasõidus hoidis Volt peale head starti esimest kohta. Sõit oli väga närviline ja kokkupõrkeid oli palju. Peale turvaauto lahkumist üritas Girolami Voltist esimeses kurvis mööduda ja ei jätnud eestlasele ruumi. Volt sõitis kurvi nö sirgemaks ja säilitas liidrikoha. Mõned minutid hiljem möödus Girolami Voltist, tehes seda kollaste lippude tsoonis. Sõidu lõppedes tuli esimesena üle lõpujoone Girolami, teisena Volt.

Sõidu järgselt kutsuti aga mõlemad sõitjad kohtunike juurde ja anti teada, et mõlemale sõitjale on antud 5 sekundilised ajakaristused. Girolamile kollaste lippude tsoonis möödumise eest ja Voltile kurvi sirgemaks sõitmisega saadud eelise eest. ALM Honda Racing meeskond Volti karistusega ei nõustunud ja andis sisse ametliku protesti. See tähendab, et kuni selle lõpliku käsitlemiseni on esimese sõidu tulemused mitteametlikud.

Teises sõidus võitles Volt kohtade eest kuue parema seas. Olukorda ei teinud lihtsamaks konkurent Marco Butti sõidustiil, kes eestlasele mitmel moel sisse sõitis ja reeglite vastaselt oma positsiooni parandas. Õnneks ei jäänud see kohtunikel märkamata ja talle anti ajakaristus. Oma jälje jättis see aga viiendana lõpetanud Ruben Volti sõidule küll.

Volt tõi positiivse asjana nädalavahetusest välja selle, et suudeti ära realiseerida oma kiirus. „Kvalifikatsioon ja esimene sõit olid korralikud. Tegin vaid ühe vea, mille konkurent ka ära kasutas,“ lahkas Eesti ringrajasõitja. „Teine sõit oli selline, et kui telekast oli seda põnev vaadata, siis mul nii tore ei olnud. Butti poolt ei olnud see ilus sõit ja oli hea, et sain lõpuni, kuna viga oli saanud parem esivedrustus. See tähendas, et ei saanud korralikult üle äärekivide tulla. Küll saime juurde hulga kindlust ja teadmise, et suudame sõita võidu peale ja see on oluline võttes arvesse, et sellel nädalavahetusel sõidetakse samal rajal TCR Europe etapp.“

ALM Honda Racing ning Ruben Volt jätkavad hooaega sellel nädalavahetusel Monza rajal, kui sõidetakse TCR Europe etapp.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemana
Ükskõiksena
Kurvana
Vihasena