Lahkus Eesti autospordi üks tituleeritumaid kaardilugejaid Udo Mets

Laupäeval suri Eesti autospordi üks tituleeritumaid kaardilugejaid Udo Mets (26.06.1946 – 09.09.2023), teatab Eesti Autospordi Liit.
Vennad Hardi ja Udo Mets on eestlastest rallifännidele kindlasti tuntuim vendadest rallipaar 1980-ndatel, kirjutab EAL oma koduleheküljel.
Esimest korda hakkas rallivõistluste protokollist Hardi ja Udo Metsa nimi silma septembris 1975, kui starditi Kalevi meistrivõistluste teisel etapil Raplas. Esmastart Volgaga tõi meestele 13. koha.
Esimese meistrivõistluste medali võitsid vennad 1977. aastal, kui Vinnist stardi saanud Estonia autorallil saavutati Volgadel kolmas koht.
Tulemuste poolest oli läbimurdeaasta 1979, kui mitmel rallil saavutati oma võistlusklassis poodiumikohti, kuid hooaja krooniks oli Nõukogude Liidu meistrivõistluste kuldmedal Volgade klassis. Lisaks medalitele täideti ka Nõukogude Liidu meistersportlase nimetus.
1980. aastal suudeti kodustel Lõuna-Eesti teedel NSVLi meistrivõistluste saavutust kuldmedalite näol korrata, 1981. aastal lisati kontosse oma klassi hõbemedalid.
1982. aasta tõi meestele Eesti autoralli meistrivõistlustelt kuldmedalid, aasta hiljem samas klassis lisas veel ühe kuldse komplekti.
1983 saavutati Volgadel NSVLi meistrivõistlustelt hõbemedalid. Aeg oli selgelt sealmaal, et kolida Volgalt kiiremate Žigulide klassi ning samal aastal Põlvas olid vennad Metsad juba stardis VAZ-2105-ga. Debüüt NSVLi meistrivõistlustel A2 klassis lõppes 7. kohaga. Hooaja lõpus sõideti end Balti Meri – Rahu Meri autorallil A2 klassis 3. kohale, seega oli klassivahetus end igati õigustanud.
Eesti esimesel rahvusvahelisel autorallil Baltika 84 saavutati kõrge 6. koht ning edestati mitmeid tugevaid sõitjad. Sellel rallil startisid Hardi ja Udo Mets Lada VFTSga. Hooaeg jätkus välisvõistlustega Ida-Saksamaal ja Tšehhoslovakkias, kus osaleti Sotsialismimaade karikasarja Sõprus etappidel.
Hooajal 1985 oli olulisim autoralli Eestimaa teedel rahvusvaheline Sotsialismimaade etapp Sojuz 85, kus eestlastest parima tulemuse ehk absoluutarvestuse teise koha saavutasid just Hardi ja Udo Mets. Sama 1985. aasta hooaeg tõi vendadele ka esimese autoralli absoluutvõidu, see saavutati Vana Toomase rallil. Oodatud tulemus jäi tulemata aasta lõpus NSVLi meistrivõistlustelt, kui sõiduviga rikkus võistluse ning piirduti kuuenda kohaga.
1986. aasta Sotsialismimaade karikasarja Sõprus rahvusvahelisel autorallil Tallinnas saavutasid vennad teise koha, ehk korrati aastatagust tulemust. Sama aasta kevadel Vana Toomase autorallil saavutati absoluutvõit, seda teist aastat järjest. Maikuus toimunud rahvusvahelisel autorallil Lada 86 oli Hardi ja Udo Metsal autol au kanda stardinumbrit 1, hea tulemuse rikkus rehvipurunemine Ojasoo kiiruskatsel.
Juulis toimunud Estonia autorallil, kus jagati välja Eesti meistrite medalikomplektid, saavutati 8. klassis hõbemedalid, see oli ühtlasi esimene Eesti meistrivõistluste medal, mis saavutati Ladaga sõites.
1987. hooaeg algas Vastlaralli teise kohaga, samas jäi see sõit vendadel viimaseks ERF-Mobile meeskonnas, edaspidi jätkati juba Karksi ralliklubi esindamist.
Kevadisel Vana Toomase autorallil saavutati uue klubi all absoluutarvestuse teine koht, rahvusvahelisel Lada 87 rallil kolmas koht. Eesti meistrivõistlustelt Estonia 87 autorallilt tuli taaskord täistabamus absoluutvõidu näol ning kuldmedalid, millele lisandusid hilissügisel NSVLi meistrivõistluste hõbemedalid. Tegemist oli Hardi ja Udo Metsa karjääri vaieldamatult edukaima hooajaga.
1988 käidi võistlemas esmakordselt Soomes, kui talviselt Hankirallilt saadi 47. koht. Sama aasta suve alguses Lõuna-Eestis toimunud Sotsialismimaade karikasarja Sõprus etapil Sojuz 88 autorallilt saadi absoluutarvestuse kolmas koht.
Debüüt tehti samal aastal ka maailmameistrivõistluste tasemel, kui osaleti 1000 Järve rallil, mis paraku lõppes katkestamisega. Hooaeg jätkus välisstartidega Belgias, kus esmakordselt osaleti esiveolise Lada Samara roolis.
1990. ja 1991. aasta hooaeg võisteldi juba täies mahus Lada Samaraga, sealhulgas Kreeka MM-rallil, kuid head tulemused jäid saavutamata.
1991. aastal otsustas Hardi Mets rallisportlase karjääri lõpetada, kuid Udo Mets jätkas veel kahel aastal mentorina ja Väino Tupitsa kaardilugejana.
Peale aktiivse rallikarjääri lõppu töötas Udo Mets pikalt Kullo huvikeskuse autoringi juhendajana.
Udo Metsa ärasaatmine toimub neljapäeval, 14. septembril kell 13.30 Tallinna Krematooriumis (Pärnamäe tee 36).