Fire and Ice ultrajooksu osalejatel tuleb laavakivide, kärestike ja liustike vahel läbida 250 kilomeetrit kuue päevaga. Juht alustas Eestist teekonda uue katsumuse suunas juba kolmapäeval, kuid lennureisil tuli ette mõni üllatus. „Avastasime Islandile jõudes, et peame sõitma hoopis

teise lennujaama, mis maksis meile nii rahas kui ajas. Targem oleks ehk olnud võtta hoopis rendiauto. Lennukis läks üks osa minu spetsiaalselt väljakutse jaoks tellitud joogipudelist kaduma,“ selgitas Juht.

Islandil on ilmaolud võrdlemisi muutlikud. „Hommikul vihma ei sadanud, temperatuur oli selline kümne plusskraadi kandis, aga mitme tunni möödudes juba sadas padukat,“ rääkis Juht eile. Kliimaga kohanemine andis talle omal moel ka tunda, sest teda tabas külmetus, millest loodab siiski stardipäevaks lahti saada. Võistluse kontrollpunkti läbis ta edukalt ja on stardinimekirja kinnitatud.

Kuigi tal pole endaga kaasas toetusmeeskonda, siis üks sõber võttis samuti teekonna Islandile ette, aga aitab kohapeal hoopis korraldusmeeskonnal rada ette valmistada. „See saab olema talle kindlasti väga huvitav kogemus. Vahetult enne võistlust ma temaga näiteks ühes majas enam ööbida ei tohi, sest võistlejad peavad olema teistest eraldi,“ sõnas Juht.

Eesti lipp on stardipaigas juba heisatud, sest finišijoone ületab iga riigi esindaja oma lipuga. Joel Juht on võistlusel ainus eestlane nimekirjas. Täna õhtul liiguvad võistlejad laagripaika Kesk-Islandile, kust antakse esmaspäeva hommikul start.

Juhti toetab teekonnal Fenix Adventure ning eestlane tõdes, et peasponsorita oleks niivõrd kulukal võistlusel osalemine keeruline. 250 kilomeetrit tuleb läbida koos varustusega, mis kaalub ligikaudu 8-10 kilogrammi. Fire and Ice ultrajooks kestab 2. septembrini ning iga päevaga liigutakse lähemale põhjapolaarjoonele. Juhti saab jälgida alates 28. augustist Tracksy rakenduse abil, mis salvestab osaleja andmed ja asukoha iga 15 minuti järel järgneval lingil: https://tracksy.io/event/fire-and-ice-ultra.