„WRC Rally Estonia 2023 oli mitmes mõttes väga uuenduslik, korraldajatena proovisime luua innovatiivseid lahendusi, mis võimaldaksid külastajatele parima võimaliku rallielamuse, mugava rallikülastuse ning sealjuures annaksid panuse ka keskkonnahoidu. Esmakordselt võeti kasutusele digipääsmed, mis muutsid külastajate piletiostu protsessi ning kasutuse mugavamaks ja kiiremaks, samal ajal vähendades oluliselt ühekordselt kasutatavate materjalide tootmist,“ seisab Rally Estonia pressiteates.

„Lisaks alustasime koostööd mitme strateegilise partneriga, et luua rallifännide jaoks veelgi rohkem innovatiivseid võimalusi. Koostöös KWOTA’ga loodi ühe ja nelja päeva KWOTA Token’i ostu võimalus, mis võimaldas igal rallifännil kompenseerida enda rallikülastusega tekitatud jalajälg. Koostöös Forus Taxi-ga oli võimalik kiiruskatsete ja pealtvaatamisalade vahel liikuda keskkonnasõbralike Toyota hübriid taksodega, FUDY-ga loodi valitud pealtvaatamisalade toitlustuspunktides võimalus FUDY rakenduse kaudu enda toit ette tellida, et järjekorras seismise asemel oleks võimalik rallit nautida. Koostöös Elepordiga loodi ERM’i lähistele pealtvaatajate parkimisala juurde elektriautode laadimispunkt, mis võimaldas Service Park ja EXPO ala või Tartu valla kiiruskatset külastades mugavalt enda elektriauto laadima panna, lisaks palju teisi uudseid lahendusi".“

Rally Estonia direktor, Urmo Aava: „Restruktureerimised, mis on viimastel aastatel Rally Estonia meeskonna siseselt toimunud, on olnud õiged ja vilja kandnud. Sisemiselt õnnestus sellise väiksema struktuuriga ralli korraldus väga hästi, sest kõik teadsid mida teha ja tegid seda kõrgel tasemel. Seda märkasid ja tunnustasid ka WRC Promootor, FIA, meeskonnad, Eestis kohal olnud teiste MM-rallide korraldajad, koostööpartnerid, Rally Estonia võitjad ja muidugi pealtvaatajad. Alati saab veel paremini ja kindlasti on see eesmärgiks juba järgmine kord.“

„Kui vaadata tagasi neljale toimunud MM-rallile, siis teeb rõõmu see, et peale Covid-pandeemiat on toimunud taastumine, mida näitab väga selgelt 45 216 unikaalset pealtvaatajat, kellest üle 8000 olid välismaalt,“ jätkas Aava.

„Võrreldes möödunud aastaga on seega kasvu 50% ja see on väga võimas tulemus. See annab lootust, et Rally Estonia suudab tulevikus veelgi kasvada ja pakkuda nii võistlejatele, meeskondadele kui pealtvaatajatele veel paremat elamust ning aidata läbi selle meie kohalikel partneritel saavutada veelgi paremaid majanduslikke näitajaid, mis olid sel aastal kokku peaaegu 15 miljonit eurot. Tegevused, mis leidsid ka meedias kajastust nii ralli eel kui ka ajal, õnnestusid väga hästi ja tutvustasid Eestit kogu maailmale. Formula Student näitas insenerioskust ja taiplikkust ning tantsimine ja laulmine Eesti kultuuri olulisust ja väärtust. Tänan kõiki pealtvaatajaid, kes tulid Rally Estoniat vaatama raja äärde ja vabandan väikeste ummikute eest, mis liikluses tekkisid! Kindlasti proovime nendest vigadest õppida ja tulevikus paremini teha.“

Rally Estonia finišipoodium Leigol.

Rally Estonia 2023 olulisemad faktid ja numbrid:

  • Unikaalsete pealtvaatajate ja osalejate arv 45 216.

  • Välismaiste pealtvaatajate ja osalejate arv 8625, moodustas 19,08% koguarvust.

  • Võistlejaid, meeskonnaliikmeid ja korraldusega seotud inimesi 3545.

  • Meediaesindajaid kokku 284.

  • Pealtvaatmiskordi 130 674, iga inimene külastas 4 päeva jooksul ralli erinevaid sündmusi keskmiselt 2,89 korda.

  • Majanduslik mõju piirkonnale ja Eesti riigile 15 miljonit eurot, millest riigikassasse jõuab otse tagasi pea 2,5 miljonit eurot. Üle 90% 15 miljonist eurost kulutatakse läbi Eesti era- ja riigisektori ettevõtete.

  • Ülemaailmne WRC Rally Estonia tele-, online- ja sotsiaalmeediakanalite kontaktide arv ligi 900 miljonit, läbi mille on „Estonia“ ja „Visitestonia“ reklaamväärtus nii sõnas, kirjas kui pildis rohkem kui 2 miljonit eurot.

  • Otsene mõju ja väärtus Eesti riigile ralli nädalavahetusega kokku rohkem kui 4,5 miljonit eurot.

Rally Estonia sõideti Tartus, Tartu vallas, Otepää vallas, Elva vallas, Kanepi vallas, Kambja vallas, Peipsiääre vallas, Mustvee vallas ja Karaski vallas.