Kriis sai alguse juulis, kui Suurbritannia MM-etapi eel põles maha kaks Lancia Delta Evo-E RX masinat ja meeskonna boks. Sealjuures tulekahju sai alguse elektrimootoril sõitvate autode akude laadimisest.

Kuna põlengu põhjus polnud täpselt teada, siis elektrilised RX1e masinad ei pääsenud starti juuli keskel Suurbritannia ega augusti alguses Belgia MM-etapil. Eeloleval nädalavahetusel peaksid masinad mõõtu võtma Saksamaal, aga Rahvusvaheline autoliit (FIA) ei luba RX1e autosid jätkuvalt lähtesse.

Lakoonilises pressiteates ütles FIA, et tulekahju põhjusi jätkuvalt uuritakse. „Kuigi oleme kogunud ja analüüsinud rohkelt infot, siis ohutuse ja edasise uurimise huvides lükatakse Saksamaa RX1e-etapp edasi,“ teatas katuseorganisatsioon.

Saksamaal võtavad mõõtu lahjemad RX2e, Euro RX1 ja Euro RX3 masinad, kus akusid toodab teine tootja. Veel pole teada, kas ja millal RX1e autod taas starti pääsevad. Tänavu on masinad võtnud mõõtu kolmel etapil, kalendris on veel Lõuna-Aafrika ja Hiina osavõistlused.

MM-sarja kuninglikku klassi juhib viiekordne maailmameister Johan Kristoffersson (Volkswagen Polo RX1e), kes lõpetas esikohal kõigil kolmel etapil. 69 punkti kogunud rootslasele järgnevad soomlane Niclas Grönholm (PWR RX1e) 42 ja rootslane Kevin Hansen (Peugeot 208 RX1e) 38 silmaga.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemalt
Ükskõikselt
Kurvana
Vihasena