Enne Rally Estoniat sai Tänaku Ford täiesti uue mootori. Tegemist oli teise mootoriga, mis sel hooajal lubatud autole paigutada. Seejärel tehti Suurbritannias kõik vajalikud testid ning tundus, et uue jõuallikaga on kõik korras.

„Tegime kõike tavapäraselt. Meil on kindel protsess, mida mootori vahetamisel järgime. Seejärel sõidab auto umbes tunnikese, mille jooksul läbitakse 40 km. Seejuures läbime ka testikatse formaadi,“ selgitas M-Sporti tehniline direktor Chris Williams DirtFishile.

„Testikatselt saabunud andmed nägid head välja. Meil ei olnud ühtegi probleemi. Kurvides oli jõud olemas. Tegime kõik vajalikud testid. Seejärel andsime vajalikud allkirjad. Tegime kõik, et sellist probleemi ei saaks juhtuda,“ lisas ta.

„Eestisse saabudes kontrolliti auto kohe üle. See oli kolmapäeva hommikul kell 9.00. Kõik oli korras. Umbes lõuna ajal toimus auto kaalumine. Kui mehed tagasi saabusid, siis nad ütlesid, et nende arvates on autol süütetõrge. Auto olevat tühikäigul kõlanud imelikult,“ meenutas Williams.

Williamsi sõnul toodi seejärel auto tagasi ning hakati asja uurima. Andmed aga riket ei kinnitanud ning seejärel jätkati otsimist. Järgnevalt alustati lubatud juppide vahetamist, kuid mootori kõla ei muutunud.

Rally Estonia testikatsel sai meeskonnale lõplikult selgeks, et selle mootoriga ei ole võimalik võistlust alustada, kuna see lihtsalt ei kesta lõpuni.

Williamsi sõnul on praeguseks ka sisuliselt selge, mis mootoriga ikkagi juhtus. Tema sõnul tehti viga juba mootori ehitamisel. „Täpse vastuse saame alles olukorras, kus tohime mootori lahti võtta. Praegu aga tundub, et probleem tekkis juba mootori kokku panemise käigus. Me ei teinud midagi teistsugust. Protsess ja jupid olid kõik samad,“ rääkis ta.

Tänak teenis Rally Estonial lõpuks kaheksanda koha. MM-sarja üldarvestuses hoiab ta neljandat positsiooni.