„Kõik, kes on kunagi mõelnud ralliga algust teha, peaksid seda filmi vaatama. Kõik tundub palju lihtsam, kui sa ei pea muretsema nahkjakkides meeste pärast,“ kirjutab Evans filmi arvustuses.

„“Kurvilise tee legendid“ on geenius-produtsendi Eero Nõgese kätetöö. Film viib teid tagasi 1980-ndatesse B-rühma autode ajastusse. Kuid sel pole midagi pistmist B-rühma filmidega, mida te varem olete vaadanud.“

„See räägib rallisõidust raudse eesriide taga, ajal, mil glasnosti veel tauniti ning vabariigi kiireimaid autosid valmistati katkise lennuki propelleritest ja rakettide poltidest. Jah, Leningradis toodetud päris rakettide. Mingem ajas tagasi sügavale NSVL-i.“

„Täpselt nagu oma filmiprodutsendi debüüdil - „Ott Tänak - The Movie“ -, on Nõgene leidnud selle lummava spordiajaloo perioodi jutustamiseks leidnud täpselt õiged hääled. Noorte ja vanade häälte kombineerimisel on imelist tööd teinud stsenarist Kaidi Klein ja režissöör Tarvo Mölder.“

„Tagasi vaatamises pole midagi uut, kuid üle Raudse Eesriide vaatamine on seda küll. Tegemist on põneva sissevaatega olelusvõitlusesse Nõukogude ajal, mil välismaale võistlema sõitmine käis suuresti nähtamatuks jäänud KGB agentide pilkude saatel - mehed nahktagides,“ lisab ta ning jätkab siis filmi põnevaimate seikade ümber jutustamisega.

„Kurvilise tee legendide“ filmil on oma seos ka käimasoleva Rally Estoniaga. Nimelt osalesid kolm filmiski nähtud restaureeritud 1M Motorsporti LADA-t neljapäeval ja reedel peetud Eesti meistrivõistluste arvestuses.

Eesti rallilegendide Ilmar Raissare ja Rein Talvari värvides autoga võistlesid Lõuna-Eestis Einar Visnapuu ja Anti Kaljumäe, Hardi ja Udo Metsa auto oli Koit Repnau ja Hannes Hannuse käsutuses, Vello Õunpuu ja Aarne Timuski masinaga sõitsid Erkki Visnapuu ja Veiko Vares.

Raissar ja Hardi Mets olid ka ise raja ääres ekipaažidele kaasa elamas.