Rally Estonia kõik senised kiiruskatsed on võitnud Ott Tänak (M-Sport), kuid ta pidi mootorivahetuse tõttu alustama võistlust viieminutilise ajakaristusega. 31. kohal asuv eestlane kaotab Neuville'ile 4.50,0-ga.

Liider Neuville rääkis lõunapausi ajal meediatsoonis, et on püüdnud hoida head sõidurütmi. Kui piiri peal belglane surub? „Mõnes kurvis olin piiri peal, aga samas oli piisavalt kohti, kus tundsin, et oleks saanud kiiremini sõita. Siin on raske olukorda lugeda, aga eks see kehtib kõigile,“ kostis Neuville. „Lõppude lõpuks on ajad korralikud ja see on meie kiirus. Vaatame, kas saame pärastlõunal rütmi veel paremaks ning ka autoga kiirus rohkem.“

„Tänased kiiruskatsed on kõik ilusad, aga Raanitsa katse on väga korralik. Seal on natuke kõike,“ märkis belglane. Liidri lähenemine pärastlõunaks on lihtne: „Gaas põhja!“

Lappi kaotas hübriidi

Tiimikaaslane Lappi kaotas päeva esimesel Peipsiääre katsel hübriidjõu, mis oli tingitud ühest liiga rajust maandumisest. Tehnilisele probleemile vaatamata kaotab ta Neuville'ile vaid 14,3 sekundit. „Kahju, aga keerasin asja ise p****e. See oli puhas minu viga, aga see tuli unustada ja püüdsin edaspidi ajakaotust minimaliseerida,“ tõdes Lappi.

Lappi nime taha ilmus ajasüsteemis korra ka 40-sekundiline trahv, mis esialgu paistis tulevat Mustvee katse kontrollpunkti hilinemisest. Soomlase sõnul oli tegu arusaamatusega. Ajakaristus võeti peagi ka süsteemist maha.

„Jõudsime õigeks ajaks kontrollpunkti, aga stardis hübriidajami roheline tuli vilkus korra. Korraldajad ütlesid, et ma ei tohi startida ning nii pidin korraks stardist ära tagurdama. Seejärel rääkisin ametnikega läbi, sest hübriidtuli taas töötas. Lõpuks saime startima,“ selgitas soomlane olukorda. Mis on lähenemine pärastlõunaks? „Ühel hüppel tuleb rahulikumalt võtta, muu on kõik sama,“ muigas ta.

Suninen otsib kompromissi

Esmakordselt Hyundai hübriid Rally1 autoga kihutanud Teemu Suninenil polnud Rally Estonia eel ühtegi testipäeva, küll tegi ta kaasa Lõuna-Eesti ralli. Vaatamata sellele jäi ta reede hommikuga rahule ja andis mõista, et kui saaks auto pisut paremaks seadistatud ja loa gaas põhja suruda, oleks ta Neuvillile päris lähedal. Praegu kaotas Suninen tiimi liidrile 15,6 sekundit.

„Auto seadistus polnud parim, pidamist oli vähe ja seega ei saanud kõike seda 500 hobujõudu teele ja edasiliikumisele suunata. Aga see on vaid detail, järgmisel rallil saan asjad korda,“ selgitas Suninen. „Samas ei saa ma täiega kihutada põhjusel, et olen meeskonna kolmas sõitja ja pean tagalat kindlustama. Üritan leida kompromissi ehk võtta veidi rahulikumalt, aga olla ikka liidrile võimalikult lähedal.“