Jouhki rääkis Ilta-Sanomatele, et kui 2000. aastate alguses oli MM-sarja tehasemeeskondades tavapärane, et sõitjale maksti põhipalka ja lisaks boonust individuaalse või võistkondliku MM-tiitli eest, siis tänapäeval makstakse tiimides lisaks põhipalgale ja MM-tiitli preemiale olulisi boonuseid ka poodiumikohtade eest.

„Meeskonnad püüavad premeerida head sooritust. Püüame tiimi ja autotootja riske vähendada, nii et alati, kui juht ja meeskond omavahel hästi läbi saavad, teenib rallimees raha ja meeskond ei pea nii palju põhipalka maksma,“ sõnas 72-aastane Jouhki.

„Arvan, et Loebi sissetulek oli Citroënis – koos boonustega – kümme miljonit eurot aastas,“ pakkus Jouhki.

„Äsja tehasetiimi saabunud autojuhi põhipalk võib olla üsna mõõdukas, kuid siis rõhutatakse preemiate olulisust. Kuid see eeldab muidugi auhinnalisi kohti ja muud sorti edu, mille eest boonust makstakse,“ jätkas Jouhki.

Mänedžeri kinnitusel on üks asi täiesti selge - preemiate osatähtsus on aasta-aastalt kasvanud.

„Tänapäeval võib lisatasude osakaal olla suuremgi kui põhipalk. Isegi maailmameistri boonused võivad moodustada kuni poole tema töötasust, kui hooaja jooksul on olnud palju võite ja MM-tiitli preemia pealekauba,“ märkis Jouhki.

Tema sõnul sõlmiti Soome kalleim leping 2002. aastal, kui neljakordne maailmameister Tommi Mäkinen siirdus Mitsubishilt Subarusse. Kogu sarja suurimad lepingud on Jouhki kinnitusel olnud aga Sébastien Ogier`l Volkswageniga ja Sébastien Loebil Citroëniga.

 „Arvan, et Loebi sissetulek oli sellel kolmandal lepinguperioodil Citroëniga – koos boonustega – kümme miljonit eurot aastas,“ pakkus Jouhki.

Kogenud mänedžeri kinnitusel on oluliselt kasvanud ka reklaamilepingutest saadav tulu. „Kalle [Rovanperä] isiklik sponsortulu on praegu selgelt suurem, kui minu sõitjatel – sealhulgas Tommi Mäkinenil ja Juha Kankkunenil – kunagi oli. Ja siin on arvesse võetud ka inflatsiooni.“

Jouhki hinnangul on hetkel enimteenivad rallisõitjad Hyundai piloot Thierry Neuville, M-Sport-Fordi siirdunud Ott Tänak ja Toyota rooli keerav Rovanperä, kuid mitte tingimata täpselt selles järjekorras.

Jouhki sõnul on igal juhul selge, et tänased sõitjad ei saa Loebi tippaegade palka. „Raske on täpselt öelda, kui palju Neuville teenib, kuid see võib olla umbes pool sellest, mida Loeb varem teenis,“ spekuleeris Jouhki.