Eestlasi oli stardis kokku kolm - klassis F-500 oli teist järjestikkust aastat tiitlit kaitsmas 2021 ja 2022 hooaja maailmameister Erko Aabrams. F-125 klassis oli tiitlit kaitsmas möödunud aasta maailmameister Joonas Lember ja pronksi omanik Marek Peeba.

Ajasõidus võtsid meie sportlased võidu mõlemas kategoorias. F-125 klassis Joonas Lember, kes pea sekundilise eduga võitis ajasõidu itaallase Luca Finotti ees. Peeba oli ajasõidus neljas. F-500 klassis võttis ajasõidust võidu Erko Aabrams, kes edestas Itaallast Giuseppe Rossit 0,34 sekundiga.

F-500 esimene võistlussõit katkestati avarii tõttu kui sõidetud oli üks ring. Aabramsil start ebaõnnestus ja kuna päike hakkas loojuma ning kiirabi oli hõivatud siis lükati kordusstart pühapäevasele võistluspäevale. Aabrams sai võimaluse tehnikale teha muudatused ja pühapäevases esimese sõidu kordusstardis juhtis ta esimesest ringist kuni lõpuni välja. Teine ja kolmas olid Attila Havas ja Robert Hencz Ungarist.

Teises sõidus läks Aabrams stardist juhtima kuid vältis liigset riski ja lasi poolaka Marcin Zielinski endast mööda ning võttis teise koha punktid. Kolmas oli Marian Jung Slovakkiast. Viimases kolmandas sõidus hoidis Aabrams turvaliselt oma teist positsiooni Zielinski järel kuni lõpuni ja võttis kolme sõidu kokkuvõttes etapivõidu. Zielisnki tuli teisele kohale ja Henczile etapilt kolmas koht.

„Esimese sõidu kordusstardis panin natuke „hullu“ aga edasi püüdsin sõita turvaliselt, et kindlustada etapivõit. Ilm oli keeruline ja tegime seadistusi mitmeid kordi ümber aga see tasus ennast ära. Meeskonna poolt väga tubli töö!“ võttis Aabrams etapi kokku.

F-125 võistlus aga kujunes väga põnevaks. Esimesse sõitu startis esikohalt Lember, kuid üllatajaks oli seitsmendalt positsioonilt noor itaallane Mattia Calzolari. Stardisirge lõpus oli Calzolari teistest mitu paadipikkust ees ja asus sõitu juhtima. Lember hakkas itaallast jälitama ning kuni kolmanda ringi alguses püüdis sooritada Calzolarist möödasõitu tegi sõiduvea ja paat sukeldus nina ees lainesse. Õnneks jäi paat püsti kuid mootorisse oli sisse läinud vett ja sõit katkes. Calzolari võttis sõiduvõidu, Finotti oli teine ja Poola vanameister Synoracki kolmas.

Lemberi mootor oli muutunud kõlbmatuks ja hommikuks ehitati varuosadest kokku uus masin millega mindi eelmisele sõidule vigade parandust tegema. Stardirivi lõpust startides oli küll eelis esiotsa meestel aga ilusa stardikurviga tõusis Lember kohe sõidu alguses teiseks. Selle mootoriga sõitu juhtivat Finottit püüda ei õnnestunud, kuid kindlustati sõidust teise koha punktid. Kolmas oli Calzoari.

Viimases sõidus kordus sama - Finotti juhtis kogu võistlust, Lember püsis teisena ja Colzari oli kolmas. Etapi kaksikvõit läks Itaaliasse Finottile ja Calzorile. Lember kindlustas omale kahe teise kohaga etapi kolmanda koha.

„Oli väga emotsionaalne nädalavahetus. Kõik töötas kuni selle õnnetu sukeldumiseni. Põhimootoril oli hüdrolöögist keps täiesti kõver ja sellega ei olnud enam teha midagi. Panime varuosadest teise mootori kokku ja see töötas paremini kui lootsime, kuid põhimootorile jäi ikka alla. Eesmärgiks oli võtta etapilt nii palju punkte kui võimalik ja kahe sõidu kokkuvõttes oli kolmas koht maksimum mida püüda ja selle me ka täitsime.“ rääkis Lember peale võistlust.

Marek Peeba võistluskomplekti vaevasid terve nädalavahetuse tehnilised probleemid millele lahendust ei leitud. Peebale etapilt kokkuvõttes kuues koht.

Järgmise etapina toimub Poola HydroGP 3.-4. juunil Zninis.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemana
Ükskõiksena
Kurvana
Vihasena