WRC sari võttis hübriidtehnoloogia Rally1 autodel kasutusele 2022. aastal. Esialgne homologatsioon tehti kolmele, hiljem pikendati see viiele aastale, kuid lepingu järgselt on Compact Dynamics sarja ametlik hübriidajami tarnija 2024. aasta lõpuni.

DirtFish kirjutab, et läbirääkimised lepingu pikendamise osas Compact Dynamicsi, FIA ja WRC autotootjate vahel alles käivad.

FIA tehniline direktor Xavier Mestelan kinnitas portaalile, et nende eelistus on jätkata koostööd Compact Dynamicsiga ka 2025. ja 2026. aastal, kuid lisas, et hübriidtehnoloogiast loobumine pole samuti välistatud.

„FIA ja promootori huvides on tehnoloogiale kindlaks jääda, kuid ühtegi lõplikku otsust pole hetkel langetatud. Jätkame läbirääkimisi,“ ütles Mestelan Pinon. „Kui me Compact Dynamicsiga jätkame, oleks tähtis, et me praegust süsteemi arendaksime - aga see on normaalne protsess.“

Küsimusele, mis juhtub siis, kui kokkulepet ei saavutata, vastas Mestelan Pinon: „Võimalus, et me sõidame ilma hübriidita WRC autodega, on selgelt olemas. Ma ei ütle, et see on meie eelistus. Me peame jõudma parima lahenduseni nii Compact Dynamicsi kui ka meie tootjate seisukohast.“

„Usun, et mõlemad osapooled jätkaksid meelsasti, kui me suudaksime süsteemi töökindlust parandada. Ärge unustage, et see süsteem oli eelmisel aastal täiesti uus, seega on normaalne seda arenadada, kui oleme avastanud mõned tehnilised probleemid,“ lisas FIA ametnik.

Compact Dynamicsi tegevdirektor Oliver Blamberger kinnitas samuti soovi FIA-ga koostööd jätkata, tuues välja, et näiteks nõudlikes tingimustes peetud Mehhiko rallil polnud hübriidiga mingeid probleeme. „Pakkusime juba eelmise aasta novembris FIA-le, et võiksime lepingu pikendamist arutada - seda ka jätkusuutlikkuse pärast. Et 2025. ja 2026. aastal hübriidi ei ole, pole minu seisukohast eriline variant.“

DirtFishi andmetel põhinevad läbirääkimised hübriidtehnoloogia usaldusväärsusel ja töökindlusel ning mõistagi ka maksumusel.

„Maksumus on seotud usaldusväärsusega. Kui süsteem on selleks hetkeks parem, peavad tootjad varuma vähem varuosi. Oleme lõpplahenduseni väga lähedal. Peame varsti otsuse langetama,“ lisas Mestelan Pinon.

Hübriidtehnoloogia rikked on alates selle kasutuselevõtust pinnuks silmaks olnud kõikidele WRC tiimidele. Kord lakkavad lisavõimsust andvad hübriidajamid töötamast mõne üksiku katse lõikes, teinekord rikuvad mõne sõitja kogu ralli. Kõige kurioossem vahejuhtum juhtus mullu veebruaris Rootsi rallil Ott Tänakuga, kes sunniti esikohaheitluses olles katkestama juba viiendal kiiruskatsel, sest tema Hyundai hübriidmootor ütles üles ja vastavad andurid näitasid punast tuld.