25. aprillil esilinastub Cinamon T1-s film „Kurvilise tee legendid“, mis toob ekraanile põneva ja emotsionaalse loo Eesti autoralli ühest kuldsemast kümnendist ehk 80ndatest, kui Nõukogude Liidu koondis koosnes peamiselt Eesti rallisõitjatest.

Tänasele esilinastusele (film linastub korraga kõikides Cinamon T1 saalides) on võimalik pileteid soetada Piletitaskust!

Filmis on paarkümmend tegelast, kes tollal ise maailma ralliradadel kihutasid või mehaanikutena kaasas käisid, kuid nende kõrval näeb kinolinal ka selle sajandi maailma tippsõitjaid, esimese eestlasena WRC-etapi võitnud Markko Märtinit ja autoralli maailmameistrit Ott Tänakut.

80ndate rallilegendide jaoks oli mõnes maailma tipptiimis sõitmine raudse eesriide tõttu kättesaamatu unistus. Kui aga vaadata laiemat pilti, siis on need mehed omamoodi teerajajad ka Märtinile ja Tänakule.

Märtini arvates on oluline teha film Eesti autospordiajaloost ja kunagisi legende mäletada. „Kindlasti tuleks see periood ajaloo jaoks jäädvustada. Olgem ausad, seda oli ka viimane aeg teha, sest praegu on suur osa nendest inimestest veel meie hulgas,“ ütles Märtin.

Nõukogude Liidu koondises sõideti tollal Leedus toodetud ralliautodega Lada VFTS, mille hiilgeaeg oli enne Ott Tänaku sündi. Mehe sõnul kasutasid kohalikud staarid neid autosid aga veel pikka aega.

„Minu isa sõitis rallit 01-ga ja siis sai ka endale VFTSi. Nii et minu esimesed sõidud ja mälestused ralliautodest on seotud just selle autoga. Eks ta „vene“ auto oli, uksed käisid raskelt ja tegi valju häält,“ meenutas Tänak.

„Veidi uskumatu on tagasi vaadata, millega omal ajal võidu sõideti. Täna on ju tehnoloogia kõvasti edasi arenenud, kõik on aetud nii täpseks, mehed on arvutitega ümber auto ja seadistavad amordiklikke. 20–30 km pikkused katsed sõidetakse alla sekundiliste vahedega, see kõik on peaaegu nagu arvutimäng. Tol ajal aga vaadati, et piisavalt õhku ja bensu käiks karbussist läbi, ning mis peamine, et auto kiirelt edasi läheks. Kuid see, kas autoga on ka turvaline sõita ja kas see n-ö hakkab maakera külge kinni või mitte, ei huvitanud eriti kedagi. Nagu Ilmar Raissar kunagi ütles, tuli ette panna kulunud rehvid, et auto kergemini veereks. Tähtis oli ainult võimsus ja kiirus, nende mõtteviis oli hoopis midagi muud kui meil täna. Ma ei usu, et ma tahaks olla samasugune raudmees, nagu nemad olid. Kuid ajad on nii erinevad, et ega meid omavahel võrrelda saagi.“

Ott Tänak

Märtin ütles, et ootab seda filmi isegi rohkem kui linateost „Ott Tänak – The Movie“. „Minu jaoks on see kõik väga huvitav. Midagi ma ju sellest ajast tean ja väga põnev oleks kuulata sõitjate lugusid. Ma loodan, et nad räägivad nüüd asjadest nii, nagu need tegelikult olid, nii palju aega on ju mööda läinud. Usun, et sealt võiks tulla päris adekvaatne lugu välja,“ on Märtin lootusrikas.

Alates 26. aprillist linastub film kinodes üle Eesti ja piletid on juba müügil Apollo kodulehel.

Filmi ja selle tegelastega saab lähemalt tutvuda, jälgides FB-lehte või kodulehte.