Rally Estonia korraldusmeeskond on tänavu lähenenud pealtvaatajatele mõeldes nii, et võimalusi jaguks igat tüüpi rallisõbrale – erakordseid elamusi on nii ’’hardcore’’ rallifännile kui ka neile, kes ootavad mugavaid ja mitmekülgseid lahendusi. Arvestatud on eelnevate aastate tagasisidega ja vaadatud läbi mitmete tundide mahus võistlusautode sisekaamerate materjale, et aru saada, millised kohad kõige enam pealtvaatajaid köidavad.

Selle tulemusel on Rally Estonia meeskond tänavuseks võistluseks ette valmistanud 14 ARENA ja 47 AREA tüüpi pealtvaatamisala.

Suurtel ARENA tüüpi pealtvaatamisaladel on olemas kõik vajalik ralli mugavaks jälgimiseks nii peredele, kui ka sõpruskondadele, sest tegevust jagub kõigile. Areenidele on oodatud ka karavanidega liikujad ja ka telkida soovijad.

ARENA tüüpi pealtvaatamisaladel ootavad ees:

  • Lihtsam ligipääs ja paremad parkimisvõimalused

  • LED ekraan live-ülekande jälgimiseks

  • Ralliraadio

  • Sportland fännitoodete pop-up poed

  • Toitlustus

Neljapäevane päev 20.juulil algab suurejoonelise avatseremoonia ning stardipoodiumiga Tartu kesklinnas, Raekoja platsil ning peale stardipoodiumit on suur ARENA pealtvaatajaid ootamas Raadimõisa kiiruskatsel.

Reedesel võistluspäeval on külastajatel võimalik valida endale meelepärased pealtvaatamisalad, kuid kindlasti tasub külastada Peipsiääre kiiruskatsel Selgise areeni, Mustvee kiiruskatsel Kääpa ja Raanitsa kiiruskatsel Niitvälja ARENA-sid.

Laupäeval on võimalik valida kokku seitsme erineva ARENA tüüpi pealtvaatamisala vahel, mille seas on ka legendaarsed Alaküla, Truuta ja Kulbilohu pealtvaatamisareenid, kuid kindlasti pakub ägedaid elamusi ka näiteks Kanepi kiiruskatsel asuv Mügra pealtvaatamisareen. Rally Estonia ühe legendaarseima trampliini ehk Alaküla hüppe juures ei ole tänavu planeeritud VIP ala, mis tähendab, et paljud rallisõbrad pääsevad autode õhulende uudistama veelgi lähemalt.

Pühapäevane võistluspäev pakub kindlasti väga palju adrenaliini ning pühapäeva hommikul on kavas ka uus kiiruskatse nimega Karaski. Kindlasti on kõik rallifännid oodatud Leigo pealtvaatamisareenile, mis asub punktikatse finišis ning kus selgub ka WRC Rally Estonia 2023 võitja, kusjuures pealtvaatajatel on võimalik jälgida kogu autasustamise tseremooniat.

AREA tüüpi pealtvaatamisalad on mõeldud kõige autentsema rallielamuse saamiseks ning need asuvad adrenaliinirohketes kohtades, kus on võimalik võistlusautosid pikalt jälgida ning ei puudu ka kiired kurvid ja pikad hüpped. Toetudes eelmiste aastate kogemustele ja fännide tagasisidele on alad on pikaks tõmmatud, et saaks valida vaatamiseks ja kaasaelamiseks endale sobiva kurvi, hüppe või sirge. Näitena saab tuua Mustvee kiiruskatse, kus oleme kaks pealtvaatamisala ühendanud ja saanud selle kogupikkuseks 4 km.

Korraldajad on kindlad, et tänavusel aastal on pealtvaatamisalade võimalusi erinevaid ning iga rallifänn leiab enda jaoks kõige ägedamad paigad ning vingeima elamuse! Korraldaja paneb kõigile südamele, et rallit saab jälgida ettenähtud pealtvaatamisalades ning sellega väldime võimalust, et keegi satuks kogemata kohta, kus paneb ohtu nii enda, teised, kui ka ralli toimumise ohutuse.

Lisaks pealtvaatamisaladele on muudatus toimunud ka Eesti Rahvamuuseumi (ERM) territooriumil asuvas hoolduspargis, mille sissepääs on sel aastal pealtvaatajatele tasuta (va Raadi kiiruskatse) ning ühtlasi on hoolduspargi sisse toodud ka EXPO, kaubandus ja erinevad lisategevused.
Ralli hoolduspargist võib tänavu leida EXPO, kaubanduse, fännitooted, partneralad ja mõeldud on ka lastele, seega tegevust leidub kogu perele. Loomulikult on hoolduspargis võimalik jälgida maailmameistrivõistluste tippmeeskondade tegutsemist nii päevastes hooldustes, kui ka õhtuti ning kahel õhtul kuulata TOP3 parimate intervjuusid.

Juba õige pea on saadaval ka WRC Rally Estonia 2023 üldkaart, mis annab fännidele võimaluse erinevate pealtvaatamisalade ning asukohtadega tutvuda.

Urmo Aava, WRC Rally Estonia direktor: „Neljandat aastat järjest sõidetakse Eestis autoralli MM-etapp. Oleme oma meeskonnaga eelmisest kolmest ja ka varasematest aastatest piisavalt õppinud. Mingil hetkel läksime üsna kommertslikuks, kuid nägime, et on olemas ka teisi suundasid. Läbi nende areenide ja areate julgen öelda, et meil on tänavu pakkuda midagi erilist absoluutselt igat tüüpi rallisõbrale. Need kellele meeldib mõnus olemine on Areenid ja need kellele meeldib privaatsus ja olla sõpradega metsas, siis nendele pakume sel korral Areasid ehk valikuvõimalus on sel aastal üpris suur. Oleme palju analüüsinud eelmiste aastate võistlejate onboard videomaterjali ja näinud, kuhu rahvas veel tahaks minna ja oleme sel aastal neid võimalusi ka pakkumas.“

Muudatused võistlustrassil

Võrreldes möödunud aastaga on mõningad uuendused läbi teinud ka võistlustrass. Tänavuse Rally Estonia avapäev on täiesti uues kuues. Shakedown katse asub nüüd Kastre vallas, Unikülas ja selle pikkuseks võrreldes varasema 6,23 km asemel 4,08 km. Ajaloolised rallisõbrad teavad seda, kui 2016. aasta Tartu ralli ühe kiiruskatse osa. Võistluse avakatse sõidetakse neljapäeva õhtul endiselt Raadil, majoraadi pargis, kuid juba tuttavaks saanud 1,66 km pikkune katse on pikenenud 3,49 kilomeetrini.

Reedene ehk esimene täispikk võistluspäev on üsna sarnane möödunud aastale ja ka kiiruskatsed on samad – Peipsiääre, Mustvee, Raanitsa. Ainus erinevus on, et reedel läbitakse ühel korral ka möödunud aastal laupäeval sõidetud Neeruti kiiruskatset. Teist aastat järjest osalevad Rally Estonial ka Eesti autoralli meistrivõistlustel osalejad ja nemad läbivad reedel peale WRC klasside võistlejaid iga katse esimese läbimise.

Laupäeval sõidetakse katseid kahestes blokkides. Päeva alustatakse Mäeküla katsega, mis on sama, kui 2022. aastal. Otepää kiiruskatsest on eelmise aastaga võrreldes samaks jäänud esimesed 8 km, mille järel keeratakse teele, mis saab finiši seal, kus möödunud aastal sai alguse Vastsemõisa katse. Päeva teine pool on Elva ja Kanepi kiiruskatsete päralt ja laupäevane võistluspäev lõppeb taas Raadil, majoraadi pargis.

Pühapäeva hommik algab Rally Estonia mõistes täiesti uue Karaski kiiruskatsega. Varasematel aastatel on sellest sõidetud ühte väikest lõiku, kuid ei enamat. Võistluse Powerstage ehk punktikatse on ka tänavu Kambja. Kiiruskatse esimesed 4,5 km on uus lõik, kuid samas osaliselt võistlejatele tuttav eelmise aasta Shakedown katsest. Katse lõppeb taaskord maaliliste Leigo järvede ääres, kuhu ootame kõiki rallifänne kaasa elama.

Urmas Roosimaa, WRC Rally Estonia võistluse juht: „Tänavuse WRC Rally Estonia eesmärk saab olema korraldada üks hästi mõnusalt kulgev ja ohutu ralli. Fännidel saab olema kohti, kuhu minna piisavalt ja nad saavad seal metsas olemist nautida, taustaks maailma ja Eesti parimate võistlejate pingutused võistlusrajal. Ralliprogrammi jälgides saab hea ülevaate, et fännid saaksid varakult plaanid paika panna. Sõitjatele meil midagi lihtsat pakkuda pole, sest katsed on läinud tehnilisemaks ja keerulisemaks. Kuna Raadi pikka kiiruskatset sel aastal ei sõideta, siis ma arvan, et võistluse keskmine kiirus kasvab veidi.“

Korraldajad on tänavu astunud sammu edasi veelgi jätkusuutlikuma tuleviku suunal ning loobunud füüsilistest käepaeltest, tuues esmakordselt müüki digipiletid. Sealjuures on oluline mainida, et VIP pääsmed on endiselt tavapärase käepaela lahendusega.

Rally Estonia turundusjuht Camilla Themas: „Usume, et lisaks keskkonnasõbralikumale lahendusele muudab see digitaalne uuendus piletite ostmise ja ralli külastamise kõikide rallifännide jaoks oluliselt lihtsamaks ja mugavamaks. Lisaks mugavamale ja nutikamale piletite süsteemile oleme korraldusmeeskonnaga palju panustanud, et muuta rallifännide kogemus Rally Estonial veelgi emotsionaalsemaks, adrenaliinirohkemaks ja luua erinevaid lisavõimalusi.“

Rally Estonia on 2023. aasta FIA autoralli maailmameistrivõistluste etapp, mis sõidetakse Tartus ning Tartu, Otepää, Elva, Kanepi, Kambja, Kastre, Peipsiääre ja Mustvee valla teedel 20.-23. juulini 2023.