Teiselt kohalt alustanud Alonso läks stardiga võistlust juhtima, kuid sai viiesekundilise karistuse, sest oli stardiruudust pisut vasaku poole välja nihkunud. Reeglite järgi kantakse sellised karistused boksis, nii et ükski tiimiliige autot samal ajal ei puutu.

Alonso ja tiim arvasid, et olid karistuse boksipeatuse ajal ära kandnud, kuid kohtunikud leidsid teisiti ning andsid talle peale sõitu veel 10-sekundilise karistuse ebakorrektse karistuse kandmise eest. Uue karistuse põhjenduses öeldi, et tagumine tungraud oli autole paigaldatud enne viie sekundi möödumist.

Aston Martin edastas eile õhtul protesti ning näitas kohtunikele erinevaid videomaterjale. F1 koduleht kirjutab, et videotes oli seitse erinevat juhtumit, kus tungrauad paigaldatakse samuti enne viie sekundi möödumist, ilma et selle eest oleks karistusi järgnenud.

Reeglites leiti „hall ala“

„Tiimi selge väide oli, et väidetav kokkulepe FIA ja meeskondade vahel, mille kohaselt auto puudutamine mis tahes viisil, sealhulgas tungrauaga, kujutab endast auto kallal töötamist (artikkel 54.4), oli väär ning seetõttu polnud ka kohtunike otsusel alust,“ seisab viimases pressiteates.

„Kohtunikud pidid petitsiooni valguses otsustama, kas avastatud on „oluline ja asjakohane uus asjaolu, mis polnud vastava otsuse tegemise ajal osapooltele kättesaadav“. Sellisel juhul peavad kohtunikud kaaluma, kas otsust on vaja muuta,“ lisati veel.

Fernando Alonso

„Pärast esitatud videotõendite ülevaatamist ning Aston Martini tiimi esindaja ja FIA esindajate ärakuulamist otsustasid kohtunikud, et artikli 14.1.1 järgi on esitatud olulisi ja asjakohaseid uusi tõendeid, et käivitada otsuse ümbervaatamine. Meile sai selgeks, et uued tõendid seavad kahtluse alla esialgse otsuse aluse ehk vastava kokkuleppe olemasolu.“

„Pärast uute tõendite läbivaatamist jõudsime järeldusele, et puudub selge kokkulepe, nagu kohtunikele varem osutati, mille alusel saaks kindlaks teha, et pooled on leppinud kokku, et tungraua puudutamine tähendaks auto kallal töötamist. Asjaolusid arvesse võttes leidsime, et meie algne otsus määrata autole number 14 karistus tuleb tühistada ning nii me ka tegime.“

Alonsole jäi seega kolmas koht alles. Ühtlasi oli see tema karjääri 100. F1 poodiumikoht.

Saudi Araabia GP võitis Sergio Perez (Red Bull) tiimikaaslase Max Verstappeni ees. Kvalifikatsioonis tehnilise rikke tõttu ebaõnnestunud Verstappen startis seejuures 15. kohalt.

Saudi Araabia GP paremusjärjestus.