„Kurvilise tee legendid“ on lugu Eesti tipprallisõitjatest 1980ndatel aastatel, film esilinastub 26. aprillil ja jõuab kinodesse üle Eesti.

Filmitiimi teatel olid eestlased toona nii kiired, et liidu koondises sõitis igal hooajal mitu meie ekipaaži. Ott Tänaku ja Markko Märtini kombel maailma tipus sõitmine oli tollaste sportlaste jaoks siiski kättesaamatu unistus.

Nende jaoks oligi tipp N. Liidu koondise liikme staatus, sest kaugemale polnud võimalik raudse eesriide tõttu pürgida. „Ei olnud mõtet unistadagi, see oli meie saatus,“ ütleb filmis endine kaardilugeja ja Harju KEK-i rallitiimi juht Toomas Diener.

Siiski käis liidu koondise nimel tihe rebimine, seal sõitmine oli iga võidusõitja unistus teiselgi põhjusel - riigis, kus kõik oli defitsiit, sõltus välismaale pääsemisest ka meeste majanduslik heaolu.

Filmis saab osa ka nelja peategelase, Ilmar Raissare, Vello Õunpuu, Hardi Metsa ja Vallo Sootsi, kunagiste autode taassünnist. Tänaseks kultusobjetiks saanud Lada VFTS-e toodeti Leedus teeneka võidusõitja Stasys Brundza juhtimisel. Kuigi need olid 1/6 planeedi kiireimad ralliautod, oli ikkagi tegemist „vene tehnikaga“.

Legendaarne spordireporter Are Eller meenutab filmis, et isegi tollased välismaised rallitipud imestasid, milliseid imetegusid meie mehed nende kastidega maailmas korda saatsid.

Filmi produtsent on Eero Nõgene, režissöör Tarvo Mölder, stsenarist-toimetaja Kaidi Klein, operaatorid Margus Malm ja Tauno Sirel, tegevprodutsendid Urmas Kibur, Aleksander Ots ja Simo Koskinen.

Sterotek Film on varem tootnud lisaks „Ott Tänak – The Movie“ filmile ja teleseriaalile ka dokumentaalid „Ruja – Keelatud!“, „Emotsionaalsed hobujõud“, „Eesti muld ja Eesti Ruja“, „Lydia“ ja „Päris Rannap“.

Kuidas see lugu Sind tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemana
Ükskõiksena
Kurvana
Vihasena