Autoralli valitsev maailmameister Kalle Rovanperä on sel aastal jäänud veel võiduta. Hooaja avaetapil Monte Carlos oli ta teine ja teisel mõõduvõtul Rootsis neljas. MK-sarja kokkuvõttes on soomlane 38 punktiga teine, tema ees kolme silma kaugusel on M-Sporti äss Ott Tänak.

Nii hakkab järgmise nädala neljapäeval algaval rallil teistele teed puhastama esimesena lähte saav Tänak. Rovanperä võtab selle seisu rõõmuga vastu. „Olen päris õnnelik, et ma ei alusta Mehhikos esimeselt kohalt – ainult üks positsioon võib asju oluliselt muuta. Võrreldes meie selja taga startijatega on seis muidugi keerulisem, kuid anname endast parima,“ rääkis Rovanperä tiimi pressiteate vahendusel.

„Tore on pärast pikka pausi taas kruusale minna ja meie viimasest Mehhikos käigust on eriti kaua möödas. Olen kindel, et ralli on tavapäraselt keeruline. Suure kõrguse tõttu on see kalendri üks erilisemaid kruusarallisid. Kuid sinna naasmine on tõesti põnev. Meeskonnana oleme kõvasti töötanud auto parandamise kallal, et sellel oleks rasketes kruusaoludes kiirust. Viimased Hispaania testid näitasid, et liigume õiges suunas,“ sedastas 22-aastane teise põlve ralliäss.

Möödunud aastal WRC-sarjas sisuliselt platsi puhtaks löönud Toyota oli viimasel Rootsi lumerallil üllatavalt kehv ning keegi nende meeskonnast poodiumile ei jõudnud. Tiimipealik Jari-Matti Latvala sõnul on Mehhikos peamine kuumuse ja kõrgusega hakkama saamine.

„Sõidame selle autoga esimese korda Mehhikos ja seega kasutame esimest korda sellistes tingimustes hübriidtehnoloogiat. Tähtis on töökindlus,“ rääkis Latvala, kes pööras niisamuti tähelepanu stardipositsioonile. „Tavaliselt on sellel rallil stardipositsioon väga suur tegur. Minu meelest stardivad meie sõitjad headelt kohtadelt ja neil on suur võiduvõimalus.“

Jari-Matti Latvala

Peale Rovanperä stardivad Mehhiko etapil Toyota Yariste roolis Elfyn Evans ja Sébastien Ogier. Kui veel mõni hooaeg tagasi võitles Evans MM-tiitli eest, siis viimasel 18. etapil pole ta võidurõõmu maitsnud. Sellelgi hooajal on Evansi kaukas neljas ja viies koht.

„Mehhiko pakub hooaja kahe esimese ralliga võrreldes kliima mõttes kultuurišoki, mis on juba ise suur väljakutse. Läheme üle aastate nii kõrgele ning oodata on väga kuuma ilma ja kuiva kruusa. Euroopas oli sellisteks tingimusteks testimiseks väga keeruline kohta leida, kui proovisime korraldada võimalikult palju simulatsioone. Kui kruus on lahtine, siis saab määravaks veojõud,“ arvas 34-aastane britt.

Ogier'il on tänavu MM-sarjas kirjas üks start ja üks võit. Prantsuse legend osaleb sellelgi hooajal vaid valitud etappidel, kuid 2020. aasta järel taas WRC-kalendrisse mahtunud Mehhiko osas küsimust polnud.

„Kui sain teada Mehhiko naasmisest, siis tegin kohe kalendrisse märke, et seal oleks tore uuesti sõita. Mehhikos 2008. aastal tehtud debüüdist sai minu WRC-karjäär alguse ning mul on sealt häid mälestusi ja rohkelt häid tulemusi,“ rääkis Ogier.

Kuna kaheksakordne maailmameister sõidab valitud etappidel ja talle on peamiselt südamelähedased asfaldirallid, siis kruusal pole ta liialt palju kätt soojas hoidnud. „Alates eelmise aasta Portugali rallist pole ma seda tüüpi kruusal sõitnud. Hiljutine Hispaania test oli oluline võimalikult hea enesetunde leidmiseks. Huvitav on näha, kuidas hübriid saab aidata suurtel kõrgustel toimuva võimsuse kadumise vastu. Masinate jõudlust võib oluliselt muuta hübriidi võimalikult tõhus kasutamine,“ tõi ta välja.

Mehhiko MM-etapp toimub 16. kuni 19. märtsini. Loomulikult on Delfi kohal sündmuste keskel ning kodumaalgi hoitakse näppu pulsil otseblogi ja podcast'ide abil.