WRC-sarja promootorid kärpisid kulude kokkuhoiule viidates ka selle hooaja eel lubatud testipäevade hulka. Nii on meeskonnad pööranud pilgud väiksemate rallide suunas, mida nad saavad sisuliselt kasutada testimiseks. Näiteks Rootsi ralli eel osaleb Ott Tänak Otepää talverallil, samal ajal mitmed teised tipp-piloodid võtavad mõõtu Kuopio lumel.

Endine Hyundai tiimipealik Andrea Adamo tõdes, et ta oli omal ajal väikerallidel käimise idee üks vedureid. „Praegune seis ajab mind naerma. Kui me 2019. aastal selle asjaga tegelema hakkasime, siis sain kriitikat. Olin klassi paha poiss, aga nüüd teevad kõik sama. Nüüd saavad teisedki meeskonnad sellest aru. Kui Toyota ja Hyundai alaline baas asub Soomes, siis kuidas nad suudavad testida asfaldietappideks? Palju kasulikum on minna Hispaaniasse rallit sõitma,“ selgitas ta portaalile Autohebdo antud intervjuus.

Itaallasse sõnul on testipäevadel asemel rallidel käimisel mitmeid plusse. Näiteks saavad piloodid mõõduvõttudel tõsta oma enesekindlust, lisaks jõuavad autobrändid riikidesse ja piirkondadesse, mis muidu WRC-sarja ei võõrusta. „Näiteks Prantsusmaal, Eestis ja Hispaanias pääses Hyundai väga hästi pilti,“ lisas ta.

Adamo väitel on testipäeva ja ühepäevasel väikesel rallil osalemise kulu üsna samaväärne. „Mõnikord on rallinädalavahetusel võimalik korraldajatega jõuda kokkuleppele logistika osas. See vähendab kulusid. Tõsi on muidugi ka see, et testipäevadel sõidad sa rohkem kilomeetreid. Kui lüüa kokku kulud ja kilomeetrid, siis on parem teha teste,“ selgitas endine tiimipealik, kelle meelest tuleb siiski vaadata ka suurt pilti. „Ainus piirang on teie käsutuses olev raha. Motosport on alati nõudnud suuri rahalisi vahendeid ja alati pole võimalik mõelda ainult kulude kokkuhoiule. Olgu asi kallis või mitte, oluline on investeeringu tasuvus.“

Samal ajal peaks olema testipäevadel ja väiksematel rallidel üks oluline vahe. Testipäevadel võib Rally1 masinate küljes kasutada osi, mis pole veel homologeeritud, ent ideeliselt rallidel ei tohi seda teha.

Adamo silmis pole seegi probleem. „Võib tõepoolest eeldada, et neil sõitudel kasutatakse juppe, mida pole veel kinnitamiseks saadetud. Aga mis võib juhtuda? Kohtunikud lammutavad nädalavahetuse lõpus auto laiali? Kui Ott [Tänak] sõidab kodusel rallil, siis vaevalt kutsutakse ta masin tehnilisse kontrolli. Itaalias võiks see muidugi juhtuda,“ ütles ta naerdes. „Lisaks võid sa pärast viimast kiiruskatset katkestada, mis hoiab ära kõik vaidlused. Meeskonnad ei lähe sellised rallisid võitma, vaid tööd tegema.“