„Väga hea meel on, et Otepää talveralli nimekirjas on üle 80 võistluspaari ja et kõikides klassides on kohal kogu paremik. Lisaks on suur rõõm, et meil on stardis kaks Rally1 hübriidautot, milles ühes istumas Ott Tänak ja Martin Järveoja ja ka lisaks Eesti paremik R5 autodel. Rajaolud on Otepääl endiselt talvised ja lisandunud on ka lund. Teede jääolud on head ja loodame head talverallit,“ sõnas võistluse juht Marko Koosa Otepää talveralli eel.

Otepää talveralli 2023 stardirivi avavad 2019. aasta autoralli maailmameistrid Ott Tänak / Martin Järveoja, kes on Lõuna-Eesti teedel võistlemas Ford Puma Rally1 autoga ja valmistumas järgmisel nädalal sõidetavaks Rootsi MM-ralliks. Teise ekipaažina saavad stardi eestlaste meeskonnakaaslased Jourdan Serderidis / Frédéric Miclotte (Ford Puma Rally1). Kui Miclotte on Eestis varem korra võistelnud, siis pühapäeval 59. sünnipäeva tähistanud Serderidisest saab esimene kreeklane, kes Eestis autoralli stardi teeb.

Järgmised kolm võistluspaari võistlevad EMV2 klassi kuuluvatel Rally2 autodel, milles esimeses istuvad 2022. aasta Eesti absoluut ja klassi EMV2 meistrid Gregor Jeets / Timo Taniel (Škoda Fabia Rally2 evo). Nende järel saavad hooaja avavõistluse lähte möödunud aastal mõlemas eelmainitud klassides hõbeda teeninud Priit Koik / Kristo Tamm (VW Polo R5 GTI) ja 2022. aasta Otepää talveralli võitjad Georg Linnamäe / James Morgan (Hyundai i20 N Rally2). Kokku on EMV2 klassis starti tulemas seitse võistluspaari.

Stardirivi esikümne lõpetavad neli EMV5 klassi võistluspaari eesotsas lätlaste Emīls Blūms / Didzis Eglītis (Mitsubishi Lancer Evo IX) ja eestlaste Timmu Kõrge / Erki Pintsiga (Mitsubishi Lancer Evo X). Kokku on EMV5 klassis hooaja avavõistlusele startimas 14 ekipaaži.

EMV3 klassis on Ford Fiesta Rally3 autodega Otepää talverallile startimas kolm võistluspaari. Ainsa Eesti ekipaažina on selles arvestuses osalemas Janno Pagar / Mikk-Sander Laubert. EMV4 klassis on hooaja avaetapi starti tulemas üheksa võistluspaari, kelle hulgas ka möödunud aastane meister Jaspar Vaher, kelle Ford Fiesta Rally4 auto kõrvalistmel istub Evelin Mitendorf.

Otepää talveralli 2023 kõige suurem osalejate arv on klassis EMV6, kus lisaks möödunud aastastele meistritele Taavi Niinemetsale / Esko Allikale (BMW M3) lähevad hooaja esimesi punkte püüdma veel 15 võistluspaari. EMV7 klassi, kus stardis seitse ekipaaži avavad möödunud hooaja pronksimehed Robert Kikkatalo / Robin Mark (Honda Civic Type-R). Seitse võistluspaari registreerus hooaja avavõistluseks ka klassis EMV8, kellest esimesena saavad rajale numbri 30 all Hanna Lisette Aabna / Jarmo Liivak (Ford Fiesta R2).

Kaheksa-aastase pausi järel on Eesti meistrivõistluste raames sõidetava talveralli stardis ka EMV9 ehk veoautode klassi võistlejad, kes toovad rajale 11 GAZ-i, eesotsas möödunud aastaste meistrite Tarmo Sildi / Raido Loeliga (GAZ 51).

Klassi EMV Lada meistrivõistluste avaetapi punktide eest hakkavad heitlema neli võistluspaari. Esimese Ladaga saavad Otepääl lähte klassi 2022. meistrid Koit Repnau / Hannes Hannus (Lada VFTS).

Otepää Talverallile pääseb rajaäärde jälgima vaid piletiga ja ühe pääsme hind on 17 eurot. Rallipääsme saab soetada eelmüügist www.piletikeskus.ee . Pilet kehtib kõigil kiiruskatsetel ja Tehvandi spordikeskuses asuvas võistlusautode hooldusalas. Alla 12-aastastele on üritus tasuta.
Pilet tuleb vahetada käepaela vastu piletivahetuspunktis Otepää bussijaama platsil või Kanepi keskväljakul. Piletivahetuspunktid on avatud 04.02.2023 kell 06:30-14:00.

Otepää talveralli võistluskava, katsete info ja kaardid on leitavad möödunud nädala kolmapäeval ilmunud Autolehest ja võistluse tulemusi saab jälgida Sportity keskkonnast. Otepää Talveralli lisainfot leiab Otepää Talveralli FB lehelt.
Otepää talveralli 2023 ametlik ralliraadio on RING FM sagedusel 101,7Mhz ja kiiruskatsetelt 2, 4, 6 ja 8 teeb ülekandeid Delfi TV.

Otepää talveralli on Autoralli Terminal Oil Eesti meistrivõistluste 2023. aasta hooaja avaetapiks klassidele EMV1 – EMV10, EMV Lada ja Estonian Junior Challenge.
Hooaja avavõistluse start antakse Tehvandilt 4. veebruaril kell 7.40 ja üle finišipoodiumi sõidab esimene võistlusauto kell 18.10. Kokku ootab võistlejaid ees kaheksa kiiruskatset, mille käigus läbitakse 110,38 katsekilomeetrit.

NB! Otepää talveralli korraldajad panevad rajaäärde tulnud publikule südamele, et kuna rajal on ka kaks Rally1 autot, millel hübriidelektrilised jõuallikad, siis enne kui puudutate peatunud autot, otsige küljeklaasidelt või esiklaasilt rohelist tuld, sest ainult siis võib olla kindel, et auto on ohutu. Kui autol põleb punane tuli koos häiresignaaliga või ei põle ükski tuli, siis tähendab see seda, et auto on ohtlik ja puutuda ei tohi.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemalt
Ükskõikselt
Kurvana
Vihasena