WRC läbis oma põlvkonna suurimad reeglimuudatused, mille tulemuseks on uued hübriidajamiga Rally1 autod. „Esimene aasta uue tehnoloogiaga on alati keeruline, aga muutsime šassiid, kütust, lisasime hübriidi, muutsime autot, käigukasti ja aurodünaamikat, ning meil oli ikkagi rallisid, kus käis võitlus sekund sekundis. Peame olema rahul,“ ütles Wheatley väljaandele Autosport.

Positiivset oli tema silmis veelgi. Uute reeglitega muudeti masinad ohutumaks ja kuigi sel aastal oli suuri väljasõite, siis tulid piloodid neist tervelt välja.

„Lisaks räägiti, et uue põlvkonna Rally1 autod on pisut aeglasemad, kuid nüüd teame, et need masinad on väga võimekad. Hooajal esimesel viiel etapil said kõik tootjad võidu kirja. Konkurents on tihe, mis on väga positiivne,“ jätkas ta.

Siiski polnud ralliaasta üdini positiivne, sest uus hübriidseade kippus hooti jupsima ning halvimal juhul jättis piloodid tee pervele. Loomulikult tekitas see meeskondades paksu verd, sest nemad ajamit arendada ei saa ja see ostetakse kolmandalt osapoolelt sisse.

„Jah, [hübriidseadmega] oli aasta jooksul palju väljakutseid ja Compact Dynamicsi mehed on 20 aastat vanemad kui aastat alustades,“ tunnistas Wheatley, et hübriidajam tekitas tootjatele halle juukseid. „Kuid üldiselt hindavad juhid sellest saadavat kasu. Nüüd küsivad meeskonnad, et kus saaks veel elektrijõudu kasutada. Mõned meeskonnad sooviksid kasutada elektrienergiat veelgi enam ülesõitudel, millega saaks kütust kokku hoida.“

Praegused reeglid kehtivad kuni 2024. aastani ning sarjas löövad kaasa Toyota, Hyundai ja Fordi masinaid hooldav M-Sport. Samas pole hübriidid veel uusi tehasetiime ralli MM-sarja meelitanud. Wheatley väitel on WRC siiski teistele autospordisarjadele suur eeskuju.

„Oleme teinud märkimisväärse sammu heitkoguste vähendamisel ja nüüd ütlevad sarjad üle maailma, et kui WRC saab sellega hakkama, siis peavad ka nemad sellega hakkama saama,“ lausus ta.