Lõppenud WRC-hooajal oli Keenias toimunud kuuenda etapi järel selge üldliider Toyota piloot Kalle Rovanperä, kes oli kuues rallist võitnud lausa neli. Hyundail oli tolleks hetkeks kaukas vaid üks esikoht, mille võttis Ott Tänak Sardiinias. Kuid just Safari ralliks oli Hyundai sügavas mustas augus – Toyota võttis toonasel raskel etapil nelikvõidu, keerulistel ja liivastel teedel oli Thierry Neuville viies, Oliver Solberg kümnes ja Tänak katkestas. Sealjuures jäi Neuville Keenias võitnud Rovanperäst maha enam kui kümne minutiga.

Üle aasta ajutiselt Hyundai ametliku juhi rollis oleva Moncet sõnul sai tiim Aafrikas toimunud etapi järel aru, et seis on hapu ja töökindlus on nende i20 Rally1 masina suur mure.

„See ralli äratas meeskonna üles. Peale ebaõnnestunud Monte Carlo etappi tundusid asjad minevat ülemäge, sest saime võidu Itaalias ja mõned poodiumikohad. Aga Keenia oli katastroof. Peale seda meeskond reageeris ja pingutas väga tõsiselt,“ muljetas Moncet portaalile Autohebdo antud intervjuus.

Pealiku sõnul oli tiimil mitmed hädad. „Enne Keeniat oli meil varuosade tarnimisega tõsiseid raskusi, samuti polnud masinad töökindlad. Peale Keeniat meeskond reageeris ja me jõudsime [Toyotadele] lähemale. Kui saime masina töökindlaks, siis saime rohkem keskenduda auto kiirusele,“ avas ta telgitaguseid.

Hyundai saigi hooaja teises pooles jalad alla. Aasta viimasest seitsmest MM-rallist võitsid i20 masinat roolinud mehed neli – Tänak oli parim Soomes ja Belgias ning Neuville Kreekas ja Jaapanis. Lõppkokkuvõttes oli see võitude vaates 2014. aastal MM-sarjaga liitunud meeskonna senise ajaloo parim hooaeg.

Moncet tõdes, et hoolimata aasta raskest esimesest poolest uskus tema alati Hyundai i20 headusesse. „Hooaja alguses oli keeruline teada, mis seisus me oma uue autoga olema,“ vaatas ta tagasi jaanuarisse, kui kõik tehasemeeskonnad tõid rajale värsked hübriidajamiga masinad. „Kõik oli uus. Kas oleme teistest paar sekundit kiiremad või aeglasemad? Õnneks nägime kiirelt, et suudame võidelda ning alates hooaja teisest etapist Rootsis adusime selle auto potentsiaali.“

WRC-sarja uus hooaeg algab 19. jaanuaril Monte Carlos, veebruari teisel nädalal võtavad maailma parimad roolikeerajad mõõtu lumistel Rootsi teedel.