Miks tuleb järgmine aasta põnevam?

1. Tänak on stardis. Eestlane on praeguse seisuga ilmselgelt ainus mees, kes suudaks võrdset vastupanu pakkuda värskele maailmameistrile Kalle Rovanperäle. Kui Tänak on stardis, siis on ilmselgelt õhus ka intriig. 2022. aasta teine pool pani tõenäoliselt Rovanperä jala tulevat aastat silmas pidades värisema. Lõppenud hooaja tugev teine pool tõstab selgelt Tänaku aktsiaid. Saarlane tõestas, et on tipus tagasi.

2. Nüüd on kolm pidevalt võiduvõimelist tiimi. Kõigil kolmel MM-sarjas osaleval meeskonnal on nüüd kindel ja tugev esipiloot. Toyota teeb panuse Rovanperäle, M-Sport Tänakule ning Hyundai Thierry Neuville’ile. Ka mullu suutsid kõik kolm meeskonda võidurõõmu kogeda, kuid M-Spordil oli rõõmustamiseks põhjust kõige vähem. Neile tõi ainsa võidu Sebastien Loeb hooaja esimesel rallil. Suures plaanis oli M-Sport aga mängust väljas. 2023. aastal peaksid võitude eest heitlema regulaarselt kõik kolm tiimi.

3. Korraga võib stardis olla koguni neli maailmameistrit. Veel mõned aastad tagasi oldi MM-sarjas olukorras, kus stardis oli ainult üks maailmameister. Selles rollis oli Sebastien Ogier. Mõnikord tuli tema kõrval starti ka Loeb. 2019. aastal krooniti maailmameistriks Tänak ja seejärel oli reeglina võistlustules kaks maailmameistrit. Mõnikord ka kolm. Sel aastal krooniti maailmameistriks Rovanperä. Kuna nii Tänak kui ka Rovanperä teevad tuleval aastal kaasa täishooaja, Ogier osaleb ilmselt pooltel rallidel ning mõnel etapil tuleb joonele ka Loeb, siis võib korraga võistlemas näha koguni nelja maailmameistrit.

4. Tänakul parimad tiitlilootused alates 2019. aastast. Tänak krooniti 2019. aastal Toyotaga maailmameistriks, kuid seejärel lõi ta käed Hyundaiga. Reaalsuses ei olnud ta järgmise kolme hooaja jooksul päriselt tiitliheitluses sees. Nüüd on Tänak teinud esmatutvust Ford Puma ralliautoga ning nii kõik asjaosalised kinnitasid pressiteate vahendusel, et MM-tiitliks on ainest.

„Pärast MM-tiitli võitmist ei ole ma suutnud seda kaitsta ning ma ei suuda endaga enne rahu teha enne, kui ma suudan seda korrata,“ sõnas Tänak M-Spordi pressiteate vahendusel.

Ilmselgelt tunnetab Tänak, et tiitlilootus on olemas. Vastasel juhul ei oleks ta M-Spordiga liitunudki.

Ott Tänak on M-Spordi värvides tagasi.

5. Tänak on „kodus“ tagasi. Tänak Toyota ja Hyundai ridades oli küll tore, kuid Eesti rallifänni jaoks on südamelähedased ikkagi M-Sport ja Malcom Wilson. Wilson usaldas omal ajal Markko Märtinit ja usaldas seejärel Tänakut. Paljude eestlastest rallifännide silmis on Tänak lõpuks õigetes värvides ja tiimis tagasi. M-Spordiga tiitli võimine võiks olla magusam isegi 2019. aastal Toyotaga võidetud MM-tiitlist.

6. Fordi tehas pani miljonid mängu. M-Spordi puhul on ikka juttu olnud, et erameeskonnana ei suuda nad rahaliste vahendite poolest Toyota ja Hyundaiga konkureerida. Tänaku palkamisega seoses tuli aga avalikkuse ette, et tulevaks aastaks on tiimile ja Tänakule õla alla pannud ka Fordi tehas ja seda miljonite eurodega. See muudab M-Spordi meeskonna veelgi konkurentsivõimelisemaks.

***

Tänaku liitumine M-Spordiga andis ninanipsu ka soomlastele. Kui Tänak teatas, et lahkub Hyundai ridadest, siis jättis ta esimese hooga edasise tuleviku lahtiseks. Seejärel hakkas just Soome meedia kindla regulaarsusega kirjutama, et ilmselt võtab Tänak vaheaasta.

Tänaku liitumine M-Spordiga andis mõningase ninanipsu ka soomlastele.

Soomlaste antud kajastust võis mõista. Nende peamiseks hirmuks oli ilmselt Tänaku potentsiaalne liitumine Toyotaga. Just Toyotas sõidab ju Rovanperä, kes tõi tänavu soomlastele esimese MM-tiitli pärast 2002. aastat (toona triumfeeris Marcus Grönholm). Tõenäoliselt ei olnud soomlased huvitatud olukorrast, kus noore maailmameistriga samas tiimis sõidaks täishooaja kogenud maailmameister.

Lõpuks ei olnud Tänaku liitumine Toyotaga reaalne võimalus, kuid eestlase vaheaasta oleks ikkagi soomlastele sobinud. Kui Tänakut ei oleks pildis, siis oleks Rovanperäl teise MM-tiitli võimine vormistamise küsimus. Vaheaasta võtmise korral oleks Tänak 2024. aastaks ilmselt veidike roostes ja Rovanperä oleks selleks ajaks veelgi enesekindlam – sellises olukorras oleks soomlasel olnud taas eelis.

Silmas tuleb pidada ka fakti, et Tänaku võimalikust vaheaastast või ainult üksikutel etappidel osalemisest rääkis üsna palju just Rovanperä mänedžer Timo Jouhki. Rallimaailmas sõltuvad teenistused aga väga palju just tulemustest.

Nüüd tuleb soomlastel aga kõvasti higistada, kuna Tänak teeb kaasa täishooaja ning sihiks on MM-tiitel.

1x
00:00