Soome ajalehtede esindajad külastasid MK-sarja tarbeks ettevalmistatud radu, kust vaatasid vastu kivid ja praht. „Kõndisin esmaspäeval terve raja läbi. Päris palju oli käbisid, aga ka puukoort ja muud metsaprahti. Ma ei tea, kust need tulid,“ kommenteeris Iltalehtile võistluste direktor Jukka Tahkola, kellele sekundeeris Soome koondise hooldetiimi juht Mika Venäläinen. „Treenerid ütlesid esmaspäeval, et rada ei näe puhas välja.“

Tahkola väitel võis praht radadele kukkuda kunstlund transportinud masinate rataste ja roobikute küljest. Soome suusaekspert Mikko Martikainen pole selle lihtsa selgitusega rahul, sest kunstlund tuleb vedada vaid pestud masinatega.

„Kui lumel on kivid, siis on asja tehtud amatöörlikult. Ma olen alati öelnud, et lume säilitamise ruumi sisenemine on nagu operatsioonituppa sisenemine. Võis olla, et masinaid ei tehtud puhtaks ning sealt tulid kivid ja käbid. Lisaks võib prügi tekkida siis, kui kogumisprotsessis on tehtud vigu,“ selgitas Martikainen. „MK-sarja etapil ei tohi rajal olla kive. See pole kosmoseteadus.“

Tahkola sõnul töötavad nad palehigis, et radadelt kivid ja prügi eemalda. Sportlastele on sellel nädalavahetusel toimuvale MK-etapile ette valmistatud viiekilomeetrine rada.

„Kui näeme kive, siis püüame jäljed teha puhtaks. Me ei taha, et keegi rikuks oma kallid suusad,“ jätkas Tahkola, kelle sõnul on asja taga soe ilm. Rukal säilitati MK-etapi korraldamise tarbeks aasta esimeses pooles kogutud lund, aga soojal suvel sulas sellest üle kolmandiku. Tavaliselt on kadu 20% ringis.

Martikaineni sõnul näitab seegi, et korraldajatel on kogu protsessi valesti üles ehitatud. „Kuskil on tehtud mõõtmisviga. Võistluse korraldaja ei tohi jätta midagi juhuse hooleks. Ettevalmistamisel tuleks arvesse võtta halvimat võimalikku stsenaariumi,“ lisas ta.

Ruka MK-etapp toimub reedest pühapäevani.