Lappi osales tänavu Toyota Yarisega seitsmel WRC-etapil, tema parimateks jäid Rootsi, Soome ja Belgia rallide kolmandad kohad. Kuigi Toyota hoidnuks 31-aastast meest hea meelega end rüpes, siis too otsustas liituda Hyundai programmiga.

Soomes tekitas mehe otsus pahameelt ja ta sai lahkumise pärast uksest-aknast kriitikat. Põhjanaabritele ei mahtunud pähe, miks Lappi lahkus WRC-sarja parimast meeskonnast ning läks teist korda oma karjääri rikkuma. Nimelt kolis Lappi eduka 2018. hooaja järel Toyotast Citroeni ja toona oli see väga vale samm, sest kokkuvõttes vahetas ta viienda koha kümnenda vastu ning liiatigi lahkusid prantslased peagi MM-sarjast.

Lappi ise tänavust otsust ei kahetse. „See on muidugi mu enda valik, mida ma oma karjääriga teen. Aga ma vaataksin seda asja nii - kui neile kommenteerijatele pakutaks paar kuud tööd ja vastavat palka või alternatiivina saaksid nad töökoha terve aasta ning palk oleks suurem. Kumb neist rohkem huvitaks?“ küsis ta põhjanaabrite portaalile Rallit.fi antud intervjuus.

Kui Toyotas pidanuks Lappi jagama Sebastien Ogier'ga kolmandat masinat, siis Hyundaid saab ta täisprogrammi. „Muidugi on terve hooaeg atraktiivsem kui pooltel rallidel osalemine. Selles osas oli otsus lihtne,“ nentis ta.

Lappi möönab, et tema kunagi Toyotast lahkumine läks aia taha. 2018. aasta sügisel sõlmis ta Citroeniga kahe hooaja pikkuse lepingu, ent 2019. aasta lõpuks pakkis meeskond pillid kotti. Soomlase võttis seejärel enda tiiva alla M-Sport, ent seda vaid üheks hooajaks ning peagi jäi Esapekka sootuks töötuks.

„Olen täiesti teadlik, et olen varemgi karjääris teinus sellise käigu. Siis ei läinud kuigi hästi. Loomulikult tuli toonane otsus meelde,“ lisas Lappi, kes viskas kommenteerijatele veel ühe kinda. „Muidugi võib kritiseerida, aga mul on erinevaid võimalusi, mida ma võinuks teha. Väga paljud ei tea, mida kõike oli. Eks ma räägin neist kunagi tulevikus.“

Lappi testib esmakordselt Hyundai Rally1 autot sel nädalal, uus rallihooaeg algab jaanuaris.