Mis täpsemalt juhtus? FIA esialgne uurimine tuvastas, et neljandal kiiruskatsel rikuti tõsiselt reegleid, sest koos ralliautodega pääses rajale ka tavakodanik. Mitu WRC2-klassi sõitjat sattusid seetõttu ohtlikku olukorda, kui neile liikus vastassuunast vastu tsiviilauto.

Üks, kes pidi ootamatu olukorraga silmitsi seisma, oli Sami Pajari. „Noh, võite ette kujutada, mis tunne see on, kui sõidate täiskiirusel rallit ja näete ühtäkki mõne künka taga tavalist autot,“ rääkis ehmatava vahejuhtumi tunnistajaks olnud Pajari Dirtfishile.

Korraldajad otsustasid neljanda kiiruskatse lõpuks tühistada.

FIA uurimine näitas, et kohalik elanik pääses kiiruskatse rajale ristmikult, mis pidanuks olema teibiga eraldatud. Lisaks ei olnud korraldajad pannud sinna ristmikule ühtegi rajajulgestajat.

Korraldajad väitsid, et ralli alguses oli sellel ristmikul teip, kuid ilmselt seda intsidendi juhtumise eel enam polnud ning nii ei pruukinud tavakodanik isegi teada, et sattus võistlusrajale.

Enam eksida ei tohi

DirtFishi teatel otsustasid kohtunikud laupäeva õhtul vastavalt FIA spordikoodeksi reeglitele, et kui korraldajad taas turvalisusega seotud nõudmisi täita ei suuda, lõpetavad nad enneaegselt Jaapani ralli. DirtFish lisab, et selline otsus oleks MM-sarja ajaloos esmakordne.

„Kohtunikud tuvastasid märkimisväärse vea, mida tuleb põhjalikult uurida,“ selgitas FIA rallidirektor Andrew Wheatley. „Antud valmisoleku (ralli vajadusel enneaegselt lõpetada) üks põhjus on selles, et tagada võistluse turvalisus kõige kõrgemal tasemel. Ühtegi kivi ei tohi jätta ümber pöörata, et edaspidi selliseid vigu vältida.“

„Teine põhjus on selles, et kõik osalised mõistaksid, miks selline eksimus üldse juhtus ning mida saab ette võtta, et seda vältida. See on korraldajate jaoks väga keeruline olukord. Ralli eel tehti eeltöö turvalisuse osas väga hästi ära.“

„Pole kahtlustki, et korraldajad mõistavad vea tõsidust,“ jätkas Wheatley, lisades, et laupäeval oli turvalisus juba väga heal tasemel tagatud. „Laupäeval kontrolliti kõik asjad kaks korda üle.“