Pühapäeva eel oli põhiküsimuseks, kas Jaapanis hakkab sadama või mitte. Toyota kolmik Sebastien Ogier, Evans ja Kalle Rovanperä panustasid kuivade olude peale ning ei võtnud WRC meestest ainsana päevale kaasa ühtegi vihmarehvi. Hyundai duo läks hoopis teistsuguse taktika peale ehk Tänak ja Neuville võtsid kaasa kaks kõva, kaks pehmet ja kaks vihmarehvi.

Esimesel katsel (SS15) lõikasid rehvivalikust kasu Toyota mehed. Evans võitis katse ja vähendas vahe Neuville'iga 0,6 sekundi peale. Tänak oli viies (+5,7).

21,59 km pikkune 16. kiiruskatse võttis võiduheitluses aga suure pöörde, sest head sõitu teinud Evans lõhkus rehvi ja langes neljandaks. Konkurendi ebaõnn kergitas Tänaku teiseks ja Takamoto Katsuta kolmandaks. Katse võitis ralli liider Neuville. Evans oli siiski poodiumimängus veel sees, sest kaotust Katsutale oli 13,9 sekundit.

17. kiiruskatse möödus suures plaanis muutusteta. Ogier noppis taas katsevõidu, kaksikvõidu suunas liikusid Hyundai mehed Neuville ja Tänak olid vastavalt neljas (+8,1) ja viies (+11,6). Evans tuli Katsutale 0,4 sekundi võrra lähemale.

17. kiiruskatse järel jõudis aga kohale vihm, mis tähendas, et Toyota meeste risk ei tasunud enam ära. Ülikeerulistes oludes toimunud 21,59 km pikkusel SS18-l venisid vahed suureks ja 18. katse võitis vihmarehvidega sõitnud Craig Breen. Tänak oli katsel neljas (+26,8) ja Neuville viies (+41,7). Suurimad kaotajad olid rehvivalikuga puusse pannud Evans ja Rovanperä, kes kaotasid Breenile enam kui kahe minutiga. Erakordse sõidu tegi vanameister Ogier, kellel polnud samuti vihmarehve all, kuid sõitis välja koguni teise aja (+8,5 Breenile). Prantslane kerkis ühtlasi Evansist mööda neljandaks, ta kaotas Katsutale punktikatse eel 23 sekundit.

Punktikatse võitis paduvihmas oodatult Craig Breen (M-Sport), kes ainsa WRC mehena võttis kaasa neli vihmarehvi. Breenile järgnesid punktikatsel Rally2 autodega Mauro Miele (+11,8) ja Teemu Suninen (+13,2). Jaapani ralli võitja Neuville oli neljas (+14,9), viimase punkti noppis WRC2 etapi võitnud Gregoire Munster (+29,1). Tänak oli kaheksas (+35,3). „Nagu enne ütlesin, siis uueks hooajaks mul lepingut veel pole. Lähen koju tagasi ja vaatame, mida järgmised nädalad toovad,“ rääkis Hyundaiga koostöö lõpetanud Tänak punktikatse lõpus.

WRC2 klassis sai teise koha Munsteri järel Suninen (+21,6) ja kolmanda koha Emil Lindholm (+34,8). Lindholm kindlustas ühtlasi WRC2 MM-tiitli.

Jaapani ralli lõppseis:

Kui blogi kohe ära ei lae, palume korra oodata või uuesti lehte laadida.

Reede:
Teine kiiruskatse võttis dramaatilise pöörde, kui Hyundai mees Dani Sordo jättis tehniliste probleemide tõttu auto katsele seisma. Seejärel läks masin põlema ning hispaanlastel enam tulekahju kustutada ei õnnestunud ehk Hyundai auto põles maani maha. Seetõttu SS2 ka tühistati. Suurest mängust langes ka Sebastien Ogier (Toyota), kes lõhkus katsel rehvi ja kaotas parimatele ligi 3 minutit. Aja said kirja seitse meest, katsevõit läks maailmameistrile Kalle Rovanperäle (Toyota), kes tõusis ühtlasi ralli liidriks. Ott Tänak näitas neljandat aega ja langes kokkuvõttes samuti neljandaks (+9,3).

SS2 oli dramaatiline ka Rally2 arvestuses, sest vahetult enne katse tühistamist tegi avarii poolakas Kajetan Kajetanowicz ning tema rallipäev sai sellega läbi. Seega on Rally2 MM-tiitel soomlase Emil Lindholmi võtta, kui ta suudab suuremaid probleeme vältida. Omad võimalused on veel üldliidril Andreas Mikkelsenil (Norra), kes aga Jaapanis ei osale ja peab lootma Lindholmi ebaõnnele. Loe tiitliheitlusest pikemalt siit.

Veidi hiljem teatasid korraldajad, et sassi pööratud ajakava tõttu jäeti ka SS3 ära.

SS4 möödus samuti dramaatiliselt. Kõigepealt langes konkurentsist Craig Breen, kes teelt välja sõitis. Õige pea otsustasid korraldajad turvakaalutlustel katse peatada. Korraldajad otsustasid ka katse kordusläbimise ehk SS7 ära jätta. Nii jõudsid finišisse jällegi vaid seitse esimest meest. Tehniliste probleemide tõttu kaotas parimatele enam kui minutiga Breeni tiimikaaslane Gus Greensmith. Katse võitis Evans, kes tõusis Neuville'iga liidrikohta jagama. Finišis jõuülekandega seotud probleemi üle kurtnud Tänak näitas neljandat aega (+5,9).

Viienda kiiruskatse võitis Evans, kes läks 1,1 sekundiga Neuville'ist mööda. Tänak sõitis neljanda aja (+3,4). Kuuendalt katselt noppis katsevõidu Rovanperä. Tänak, kelle masinal kadus katse ajal hübriid, oli kolmas (+1,7). Kokkuvõttes lõpetas eestlane päeva neljandana, aga kogu esinelik mahub 13,9 sekundi sisse.

Laupäev:

SS8 võitis Evans, kes kasvatas edu Neuville'i ees 5,9 sekundi peale. Kalle Rovanperä sõitis katse alguses vastu kaljuseina, lõhkus rehvi ning pidi selle ära vahetama. Soomlane kaotas seega katsel üle kahe ja poole minuti aega ning langes kuuendaks. Tänak näitas neljandat aega (+9,2) ja kerkis kokkuvõttes kolmandaks.

SS9 võitis Sebastien Ogier. Tänak oli neljas (+6,2). Neuville vähendas vahet liidri Evansiga 4,7 sekundi peale. Taas omajagu aega (+23,2) kaotanud Rovanperä langes Ogier' selja taha seitsmendaks.

7,08 km pikkuselt 10. kiiruskatselt teenis esimese katsevõidu Tänak. Rovanperä mured aga jätkusid, sest selleks, et hooldusparki tagasi jõuda, otsustas Rovanperä sõita katse läbi katkise rehviga, et teist katki läinud, kuid vähem kulunud rehvi säästa ja see siis ülesõiduks alla panna. Ühtlasi sai ta starti hilinemise eest minutilise ajatrahvi. Pärast kümmet sõitjat peatati10. kiiruskatse ajutiselt, sest tee peal oli üks kanalisatsiooniluuk lahti tulnud.

11. kiiruskatsel oli kiireim taas Ogier, Neuville vähendas Evansiga vahet 3,9 sekundi peale. Autoga tunnetuse üle kurtnud Tänak oli neljas (+11,3). SS12-l vahetus liider, kui Neuville möödus kahe sekundiga Evansist. Tänak, kes tõdes taas, et ei leia Hyundaiga vajalikku kiirust, oli neljas (+9,4). Järjekordse katsevõidu noppis viiendal kohal jätkav Ogier.

13. kiiruskatse tühistati ning viimase lühikese publikukatse võitis Neuville Tänaku ees 0,4 sekundiga. Evans kaotas 1,4 kilomeetriga juurde lausa kaks sekundit ning jääb laupäeva õhtuks Neuville`ist maha nelja sekundiga. Tänak on kolmas 39,9-sekundilise kaotusega.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemalt
Ükskõikselt
Kurvana
Vihasena