M-Spordi meeskond alustas hooaega suurepäraselt, sest Monte Carlos sai nende Sebastien Loeb esimese ja Craig Breen kolmanda koha. Aga järgmisel 11 etapil pääsesid Fordid poodiumile vaid korra, kui Breen oli Itaalias teine. Meeskonna minek näitab selget langustrendi, sest viimati Kataloonias sai parim Ford Puma kaheksanda koha - nende ette jäid neli startinud Toyotat ja kolm Hyundaid.

Kui osadel rallidel võib rääkida ebaõnnest, siis Hispaania asfaldil olid Fordid lihtsalt aeglased. Kataloonias sõideti 19 kiiruskatset ja Puma hüppas esikolmikusse vaid korra.

DirtFish uuris murede tausta ning selgus, et Fordid on hädas ülekuumenevate esirehvidega, mis omakorda muudab masinad alajuhitavaks. „Meil oli terve nädalavahetus seadistustega raskus,“ nentis ralli üheksanda kohaga lõpetanud Breen.

Breeni sõnul rallile eelnenud testid õnnestusid, aga tal oli hinges paha tunne, et rehvide kuumenemine võib osutuda mureks. „Ma ei ütleks, et olin peale teste ülevoolavalt õnnelik. Arvasime, et see võib olla probleem ja nii ka läks,“ lisas iirlane. „Üritasime terve nädalavahetuse olukorda kasvõi natuke paremaks muuta. Kindlasti astusime õigeid samme, aga me pidanuks olema reede hommikul seal, kus olime ralli lõpuks. C'est la vie.“

Üle kahe kuu Puma rooli tagasi lastud Adrien Fourmaux sai neljast M-Spordi piloodist kõrgeima koha, ent temagi jäi seitsmendana lõpetanud Toyota piloodist Takamoto Katsutast ligi 20 sekundi kaugusele. Vahe poodiumiga võis mõõta juba kalendriga.

Jaapanis ei tohiks sama mure korduda

„Jah,“ vastas Fourmaux küsimusele, kas tal on sama ülekuumenemise probleem nagu Breenil. „Näiteks punktikatsel üritasin rehve säästa ja seal tuli see välja. Võime olla kolm kilomeetrit kiired ja siis pidamine kaob. Peame selle kallal töötama ja olen kindel, et leidsime ka lahenduse.“

Kahe meeskonnakaaslase juttu kinnitas ka Gus Greensmith, kellel on alajuhitavuse tekke osas oma teooria. Briti meelest on süüdi hübriidajam

„Autos on sel aastal lisaraskus ning tekib lisavõimsus, mistõttu saavad rehvid kõvasti vatti ja on ülekoormatud,“ lausus Greensmith, kelle Kataloonia etapp päädis avariiga. „Ma pidanuks selle kiiruskatse viimasel lõigul rehve rohkem säästma. Asi oli selles. Aga ma pidanuks sellest ise aru saama.“

25-aastase briti väitel testidel sarnaseid muresid pole. „Testidel sa sõidad puhtalt, tunned teid ja ei võitle iga sekundikümnendiku eest. Tegelikult sa rallidel ei sõida samamoodi,“ selgitas Greensmith, miks rehvid testidel ei saa sarnaselt vatti.

Tema meelest võiks nad Jaapanis olla mõnevõrra enam konkurentsis. „Oleme pettunud, aga asjad on nagu nad on. Kuid Jaapanis on palju madalamad temperatuurid ja nii ei tohiks seal neid probleeme tekkida,“ lootis Greensmith.

Autoralli MM-sari jätkub Jaapanis 10. novembril. Hooaja kokkuvõttes on parima Fordi piloodina Breen 79 silmaga seitsmes, tema ees on Ogier 85 punktiga. Ent Breen on tänavu sõitnud tosin ja Ogier vaid viis etappi. Tootjate arvestuses on M-Sport kogunud üle kahe korra vähem punkte kui Toyota.