Praegustel tippsõitjatel pole Uus-Meremaa teedel kogemusi või pärinevad need nii ammusest ajast, et sisulist kasu nendest pole. Sellistes oludes pääseb maksvusele legendi koostamise oskus ning julgus selle järgi anda endast maksimum.

Uus-Meremaal sõideti viimati 2012. aastal Ott Tänaku jaoks oli see karjääri esimene hooaeg WRC-autoga. Kaugel maal pidi ta aga võistluse katkestama. Sebastien Ogier jättis toona selle ralli vahele. Küll aga sai prantslane kaks aastat varem Uus-Meremaal teise koha. Thierry Neuville oli kümme aastat tagasi viies. Seega on praegustel vanameistritel tagataskus napp kogemus, kuid sisuliselt on kõigi jaoks tegemist uue ja tundmatu väljakutsega.

Avapäev näitaski kohe ära, kes on kes. Ühepäeva liblikad näitasid korraks küll head hoogu, kuid langesid järsult. Gus Greensmith oli reede hommikul enda jaoks ebanormaalselt kiire, ent taandus ruttu oma tavapärasele tasemele. Vahepeal liidrikohta hoidnud Craig Breen lõpetas aga päeva kraavis. Paraku on see tema jaoks saanud tänavu juba tavaliseks.

Seega olid lõpuks tipus ikkagi need, kes varemgi suurde mängu kuulunud. Liidrikoht käis käest kätte, kuid lõpuks oli päeva kiireim mees Tänak. Talle järgnes Toytate trio: Elfyn Evans, Sebastien Ogier ja Kalle Rovanpera. Vahed polnud suured, esimest ja neljandat lahutas vaid 7,2 sekundit.

Sellistes oludes tippu kuulumine näitabki Tänaku taset. Ta on väga hea legendi koostaja ning uutes oludes kohaneja. Seda on ta tõestanud ka varem. Eks omaette näitaja on seegi, et Tänak suutis avapäeval ainsana Toyotatega konkureerida. Seejuures polnud tal teisena rajale minnes just kuigi ideaalne positsioon. Koos Kalle Rovanperäga oldi teepuhastaja rollis. Tõsi, neile meestele oli abi vihamsajust, mis teeb ees sõitjate elu kergemaks.

Need, kes arvasid, et Toyotad on oma positsioonid loovutanud, pidid pettuma. Uus-Meremaa ralli sobib sellele autole hästi ning seda näitavad ka kiiruskatsete ajad. Toyotate järjestuski on loogiline, sest Ogier sai sõita ideaalsel stardipositsioonil ja ka Elfyn Evans oli mugavamas seisus, kui Rovanperä ja Tänak.

Ülejäänud seltskond on esinelikust kaugel. Ennast vahepeal juba Hyundai tugevaimaks sõitjaks kuulutanud Neuville on liidrites 40 sekundi kaugusel ja peab mitte seisusekohast võitlust Greensmithiga. Selle hooaja suurim ebaõnnestuja Oliver Solberg kaotab aga liidritele juba poolteist minutit. Nimetatud kolmikust ei paku esinelikule keegi siulist konkurentsi.

Hyundai tiimi – juba tavapäraseks saanud – käkk, lisas Tänaku ajale küll vaid viis sekundit, ent tihedas heitluses võib see minna kalliks maksma. Seda enam, et MM-tiitli heitluse mõttes asub Rovanperä soodsas positsioonis. Teoreetiliselt on tal puhta sõidu või tiimikaaslaste abil võimalik tõusta kõrgemale. Üks võtmeküsimusi ongi see, kas Toyota tiim otsustab noort soomlast vägisi upitades abistada.

Ööl vastu laupäeva sõidetav rallipäev on selleski küsimuses võtmetähtsusega. Kui vahed jäävadki väikesteks, on ka kohtadega manööverdamist lihtsam nähtamatult korraldada. Tõsi, tiitli kindlustamiseks peab ta mööduma ka Tänakust. Avapäeval polnud aga ühtegi märki, mis sellist stsenaariumit ennustanuks.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemalt
Ükskõikselt
Kurvana
Vihasena