Taipale sõnul polnud Hyundai otsus Neuville'i Tänakule eelistada mitte ühestki otsast loogiline ning tema hinnangul tuleks põhjuse otsimiseks piiluda kulisside taha.

„Tänak on Kalle Rovanperä MM-tiitli unistuse suurim ohustaja. Soomlase viimased rallid on olnud kesised ning Hyundai ja Tänaku tähelend on tiitliheitluse taaselustanud. Trumbid on küll Rovanperä käes, aga eksimisruumi tal enam pole,“ alustas Taipale oma arutelu.

„Tänakul pole midagi kaotada, mis teeb kiire eestlase hooaja lõpufaasis väga ohtlikuks. Aga ta oleks isegi ohtlikum, kui saanuks seitse punkti juurde. Need on punktid, mis ta teeninuks, kui oleks tiimi korraldusel Thierry Neuville'ist möödunud. Nii aga asjad ei läinud ja meeskond tegi selle juba pühapäeva hommikul selgeks.

Tänak elas otsust kindlasti raskelt üle ning andis sellest ka kibestunult mõista: „Me ei saa teineteise vastu võistelda. Minu vaatest ei ole see loomulikult parim variant, aga mis ma teha saan.“

Eestlane andis tegelikult juba varem toimunud katse lõpus kommentaari, mis ütles nii mõndagi: „Keegi ei rääkinud minuga hommikul. Nii meil meeskonnas asju aetakse.“

On raske öelda, kui palju sellest annab välja lugeda, aga ometi ütlesid laused nii mõndagi selle kohta, et sõitja ja juhtkond ei suhtle omavahel piisavalt.

Pole mingi saladus, et Tänaku ja Hyundai vahelised suhted pole just kõige soojemad. Terve oma Hyundai karjääri vältel, mis algas 2020. aastal, on eestlane olnud Lõuna-Korea autotootja suhtes ülimalt kriitiline. Kui Tänak on leidnud midagi, mille kallal tiimi siunata, siis on ta seda ka teinud. Ja neid asju pole olnud vähe.

Hyundai ei ole selle kohta küll avalikult sõna võtnud, aga nende tähtsõitja vihapursked ei saa ju tiimi mitte mõjutada.

Nüüd, kus Tänakul oli võimalus võita, kasutas meeskond olukorda lihtsalt ära. Seda lihtsalt ei saa teistmoodi tõlgendada.

Meeskonnal on võimalik oma otsust sellega õigustada, et Neuville'il on endiselt väga-väga väike võimalus tiitliheitlusesse sekkuda. Populaarse belglase tõus üllatusvõitjaks oleks tiimi jaoks kindlasti palju meeldivam kui toriseva Tänaku oma.

Tänakul on keerulise sõitja maine. Keegi ei sea kahtluse alla eestlase kiirust ja sõiduoskusi, aga ta pole meeskonnamängija. Kui Tänak liikus Toyotast Hyundaisse, siis tegi ta seda dramaatiliselt ja uksi paugutades. Ta ise oli probleemi allikas.

Eelmisel hooajal loobus Tänak ootamatult hooaja viimasest rallist ning selle otsuse põhjust pole kunagi avaldatud. Jääb küsimus, kas Tänak tegi seda lihtsalt kiusu pärast või soovis ta Hyundaid karistada?

Kreeka ralli kentsakas lõpp valas kuulujuttudele õli tulle, sest on palju spekuleeritud, et Tänak vahetab uuesti meeskonda. M-Spordiga taasliitumine ei oleks enam mingi üllatus. Vägisi tundub, et Hyundai ei soovi enam Tänakut iga hinna eest endale hoida,“ kirjutas Taipale.