Tänavusel Rally Estonial polnud just ülemäära võitjaid, kel finišis nägu laia naeru täis oli. Kaotajaid, keda valdas väiksem või suurem pettumus, oli märksa rohkem.

Võitjad... Kalle Rovanperä, kellele võib ilmselt juba maailmameistri tammepärja kaela riputada. Ka Toyota on kahtlemata rahul, kuigi saadi vaid kaksik-, mitte nelikvõit nagu Keenias. Hyundaile ei antud mingit sõnaõigust ja tuli ainult üks kiiruskatsevõit.

Rõõmus on kahtluseta ka Junior WRC mees Robert Virves, kes küll ei triumfeerinud Rally Estonial, kuid võitis suisa 16 kiiruskatset ja tõusis suurde mängu – viimasel etapil Kreekas on tal võimalus saada maailmameistriks.

Robert Virves on võitja, sest tõusis suurde mängu.

Mõistagi oli väikseid võitjaid rohkemgi, kuid ka suuri kaotajaid oli palju. Siin nimekiri neist, kellele jäi Rally Estoniast mõru maik suhu.

Craig Breen

Craig Breen palgati M-Sporti ühe eesmärgiga: et ta poodiumikohtade ja võitudega näitaks, kui kiire on Ford. Nüüd tuli seda tõestada, sest Breen on kahel eelmisel Rally Estonial teiseks jäänud. Ka meeskonna omanik Malcolm Wilson kuulutas, et Eestis peab Breen näitama kiirust. Paraku kiirust Breenil ülemäära ei olnud, kuid niipalju küll, et ta juba neljandal kiiruskatsel võpsikusse põrutas ja päeva katkestas.

Craig Breen (paremal) ja Paul Nagle

Ebareaalne, kuidas mõnel mehel ei vea. Hayden Paddon kaotas 2018. aastal Hyundais töö ja on sestpeale üritanud MM-sarja naasta, aga ebaõnnestunult. 2019. aasta hooajal pidi ta M-Sporti Fordiga osalema kahes võidukihutamises, aga lõhkus Soome ralli eelsel testil auto vanarauaks ja Austraalia etapp jäi maastikupõlengute tõttu ära. Üle pika aja tuli Paddon nüüd starti Rally Estonial Rally2 auto roolis, kuid finišisse ei jõudnud, sest reedesel lõunapausil selgus, et ta põeb koroonat.

Esapekka Lappi

Kaks aastat tööta olnud Esapekka Lappi sai poole kohaga Toyotasse ja tänutäheks kihutas Rootsi rallil kolmandaks. Sealtmaalt on läinud kehvasti: Horvaatias sõitis ta seitse minutit pärast starti vastu kivi, Sardiinias rammis liidrikohal olles kaljuseina. Rally Estonial taas... Hüppelt maandumise ajal tuli rehv veljelt maha ja Lappil jäi korralik tulemus saamata.

Hyundai

Hooaja algusest peale hädas olnud Hyundai justkui hakkas autot jooksma saama – Ott Tänak võitis Sardiinia ralli ja nüüd kihutas koduteedel... Ei midagi, Toyotade ülekaal oli masendav. Tänak suutis võita ainult ühe kiiruskatse ja tunnistas, et tal pole autot, millega esikoha pärast võidelda. Tiimipealik Julien Moncet oskas vaid käsi laiutada: „Meil ei ole kiirust.“ Kalle Rovanperäl, muide, on koos rohkem punkte kui Hyundai parimatel Tänakul ja Thierry Neuville’il kahepeale kokku.

Rovanperä rivaalid

Nüüd võivad kõik Kalle Rovanperä rivaalid suu lõplikult MM-tiitlist puhtaks pühkida. Või kui suur oleks võimalus, et 83 punktiga järgneva ees juhtiv noor soomlane ei võida? Kui ta lõhuks rattasõidul käeluu, nagu juhtus Sébastien Loebiga, kes jättis 2006. aastal neli etappi vahele, aga krooniti ikka tšempioniks? Või kui Toyota diskvalifitseeritakse tehniliste reeglite rikkumiste eest nagu 1995. aastal?

Kalle Rovanperäle võib juba krooni pähe panna.

M-Sport

M-Sporti allamäge sõit jätkus Rally Estonial. Esikümnesse jõudis vaid üks Rally1 auto neljast, ent Rally2 sarjas olid tulemused veelgi masendavamad. M-Sporti äri on just Rally2 autode tootmine ja enne rallit kuulutas Wilson, et starti tullakse uue sõiduvahendiga. Täiustatud auto küll, aga mitte hea. Ses masinaklassis juhtisid Škoda ja Hyundai, Ford oli alles neljas. Ja kui vaadata finišiprotokolli, siis sinna mahtus ainult kaks Fordi ehk siis müük ei lähe hästi.

Hyundai keskendus Rally Estonial auto testimisele.

Rallifännid

Kui tavaliselt algab MM-etappidel kulgemine pühapäeval, siis sel Rally Estonial jõudis pühapäev kätte juba laupäeva lõunaks. Kõik Rally1 autod liikusid rahulikult oma tempos, sest vahed olid sedavõrd suured, et kellelgi polnud midagi võita ega kaotada. Mingit põnevust ei pakutud. Päeva lõpus kuulutas Hyundai, et keskendus testimisele – Thierry Neuville’i sõnul katsetati erisuguseid amorte ja diferentsiaale –, ja seda ralli MM-etapi laupäeval. No vabandust...

34-aastane Egon Kaur üritab kangekaelselt rallimaailmas märki maha jätta, lootes, et lõpuks nähakse, kui kiire ta tegelikult on. Paraku läheb kõik aina untsu. Tänavune Rootsi ralli sujus enam-vähem, Rally2 sarja teine ja kokkuvõttes kümnes koht ning elu esimene MM-punkt. Ja siis kodune Rally Estonia... Näis, et võimalusi on, aga juba reedel lõhkus korraks sarja liidrikohta väisanud Kaur kaks rehvi ja lõpetas päeva. Ebaõnn, mis muud.