Neuville: Hyundai pealikel on palju suurem pinge kui sõitjatel
Thierry Neuville’i sõnul pole Hyundai iial plaaninud ralli MM-sarjast loobuda.
Kui ajada juttu Hyundai meeskonna pealiku Julien Moncet’ ja Thierry Neuville’iga, on mõlemas tunda poliitiku alget – mõlemad räägivad palju, kuid ei ütle midagi.
Küsimusele, kui palju on alust juttudel, et Hyundai kaalus ralli MM-sarjast lahkumist, vastas Neuville imestunud ilmel. „Ei-ei, midagi säärast pole kunagi olnud,“ kinnitas ta. „Meil on Hyundai tehase täielik toetus selleks aastaks ja järgmisteks aastateks.“
Paraku ei räägi ta ka Hyundai tehase ülemustega peetud koosistumisest, kus peale tema viibis Ott Tänak, küll aga mitte Moncet. „Sääraseid koosolekuid on varemgi olnud. Meid ega kedagi ei rahulda see, et auto arendamine võtab aega. Peaksime olema tõhusamad ja reaktiivsemad, siis hakkaks kõik kiiremini õiges suunas liikuma.“
Kedagi ei rahulda see, et auto arendamine võtab aega.
Neuville muigas, et palju suurem pinge on rallitiimi juhtidel kui sõitjatel. „Nemad töötavad ööd ja päevad, et kõik toimiks. Meie autos on palju head, kogu küsimus on vastupidavuses ja üht-teist on seda konstrueerides mööda pandud. Ralli Estonia on õnneks sujuv ralli, teed pole karmid ja seepärast loodame probleeme vältida. Kahjuks ei ole meil selleks ralliks autol edasiarendusi, nagu on Toyotal, need tulevad hiljem ja see on omamoodi edu. Aasta lõpus, kui saame auto ka vastupidavaks, oleme loodetavasti Toyotaga võrdsed,“ selgitas Neuville.
Moncet’gi vedas koosolekust rääkides näo naerule ja kuulutas, et kuna ta seal ei viibinud, siis pole tal ka aimu, mida sõitjad ja kõrgemad bossid omavahel rääkisid.
Olukord pole kiita
„Praegu on tähtis vaid see, et teame, millises seisus oleme ja kuidas siit edasi minna,“ tõdes Moncet. „Olukord ei ole kiita, jääme Toyotast punktidega palju maha nii individuaalses kui ka meeskondlikus arvestuses, kuigi matemaatiliselt on kõik võimalik. Aga me ei saa alla anda ja mõelda järgmisele hooajale, sest auto arendamine on järjepidev protsess ning tahame juba tänavu olla palju kiiremad ja vastupidavamad. Järgmisi suuremaid muudatusi saame auto juures teha ehk nii-öelda jokreid kasutada oktoobrist. Ning meil on neid alles rohkem alles kui Toyotal. Peame tublisti töötama, sest kui tänavu jokreid ära ei kasuta, siis need jäävadki kasutamata. Teisalt tuleb hoolikalt planeerida, millises järjekorras autot edasi arendada – mida muuta juba sel aastal, millised muudatused järgmisse lükata.“
Moncet’ sõnul on meeskonnal suur pinge, millega tema peab pealikuna toime tulema. „Mõistagi on lihtsam juhtida võidukat tiimi, aga peame asjasse suhtuma positiivselt, sest autos on ka head. Igaüks peab võtma oma alal vastutuse ja andma endast parima. Tuleb uskuda, et juba sel aastal on Hyundai märkimisväärselt parem kui praegu.“
Korea autotehase pealikud olevat Moncet’ sõnul mõistvad, avatud meelega ja teadvat, millest probleemid on tekkinud. „Nad toetad meid igati,“ kinnitas ta ja lisas, et rahaga on alati nii, et seda võiks rohkem olla. „Autospordis on tiimi eelarvel alati suur roll, kuid meil pole põhjust kurta, saame olemasolevaga hakkama.“