BBC Sporti teatel oli Vettel üks sõitjatest, kes nõudis reedesel infotunnil selgitust, miks kohtunikud otsuste tegemisel ja karistuste jagamisel kindlat joont ei hoia. BBC toob välja, et paljude sõitjate seas on tänavu kasvanud rahulolematus kohtunike töö osas. Vormelisõitjad heidavad ette, et erinevate otsuste tegemisel ei suuda kohtunikud üht kindlat joont hoida.

Erinevate väljaannete teatel muutus reedene infotund pingeliseks ning ühel hetkel otsustas „frustratsiooni väljendanud“ Vettel keset koosolekut sealt lahkuda. BBC-le rääkisid asjatundjad, et Vettel rääkis, kuidas on kohtunike teemal sarnaseid arutelusid pidanud juba 15 aastat ning on tüdinenud sellest.

Laupäevase sprindisõidu järel kutsus FIA Vetteli kohtunike ette oma käitumise tõttu aru andma. Sakslane vabandas kohtunike ees, aga sai hooaja lõpuni kestva tingimisi 25 000 euro suuruse rahatrahvi.

Kohtunikud karistasid Vettelit, sest FIA reeglite kohaselt ei tohi sõitjad suvalisel hetkel erinevatelt üritustelt lahkuda. „Sellisel tasemel sõitjad on eeskujuks üle kogu maailma ning kohtunike hinnangul ei suutnud Vettel seda rolli täita,“ vahendas BBC nende otsust.

Väidetavalt näitas kohtunike suunas rahulolematust üles ka kahekordne maailmameister Fernando Alonso, kes on tänavu varemgi FIA-t ja kohtunikke kritiseerinud. Tänavu mais toimunud Miami GP järel nimetas ta kohtunike tööd ebakompetentseks. Nimelt sai hispaanlane toonase etapi lõpus raja lõikamise eest ajakaristuse. Alpine esitas sõidu järel protesti, kuid kohtunikud otsust enam ei muutnud.

„Läksime pärast sõitu asitõenditega kohale, aga nemad pakkisid juba asju kokku. Neid polnud isegi ruumis,“ süüdistas Alonso toona Motorsporti vahendusel. „Saime neile lõpuks andmeid näidata. Siis nad leidsid end aga olukorrast, kus käed olid seotud, sest nad olid karistuse juba välja jaganud ja ei teadnud, kuidas seda ümber pöörata.“

„Selliseid asju ei tohiks vormel 1-s juhtuda,“ lisas Alonso.

Kohtunike töö on erilise tähelepanu all olnud vormelimaailmas mulluse hooaja viimasest etapist saadik, kus nüüdseks endine FIA võistlusdirektor Michael Masi tegi mitu vastuolulist otsust, mis kokkuvõttes aitasid Max Verstappeni Lewis Hamiltoni ees MM-tiitlini.

Masi koha võtsid hooaja eel üle senine FIA kestvussõidusarja WEC võistlusdirektor Eduardo Freitas ja endine DTM kereautode sarja ametnik Niels Wittich. Miami GP järel uuriti Alonsolt, kas tema hinnangul on olukord muutuste järel paranenud. „Kindlasi mitte,“ vastas hispaanlane Motorsporti küsimusele. Alonsolt uuriti, mis teda täpsemalt häirib. „Mõned asjad on näidanud, et arenguruumi on veel kõvasti. Inimene peab ikkagi tundma võidusõitu enne, kui temast saab võistlusdirektor. Minu arvates pole hetkel asjad päris korras selles vaatenurgas.“