Tänak oli päeva pikima kiiruskatse ehk Sleeping Warriori (31,04 km) esimese läbimise finišist vähem kui kahe kilomeetri kaugusel, kui jäi ootamatult tee äärde. Autost välja tulnud ja kapoti alla vaadanud Tänak otsustas seejärel koos Martin Järveojaga sõitu jätkata. Paraku pidid eestlased peagi taas tee äärde seisma jääma. Sedapuhku juba lõplikult.
Hiljem hooldusalla jõudnud Tänak selgitas lähemalt, mis Hyundai i20 N Rally1 ikkagi juhtus. „Ühel hetkel tekkis ootamatult müra ja seejärel koheselt ka tulekahju,“ kommenteeris eestlane ajakirjanikele. „Jäime seisma ja uurisime olukorda. Probleem oli seotud käigukasti veovõlliga.“
Mida Tänak esialgu probleemina kahtlustas? „Teadsin, et see on käigukastiga seotud. Püüdsime jätkata, aga ka aeglaselt sõites lõi leeke välja ja nii oleks me lihtsalt auto maha põletanud,“ lisas Tänak.
Seega, lihtne asi, mida homseks parandada, aga ikkagi pettumust valmistav olukord? „Sul on õigus,“ vastas Tänak ajakirjaniku küsimusele.
Senisele Keenia rallile tagasi vaadates tõdes Tänak, et etapp on olnud raske, aga ka nauditav. „Ühest küljest on ta muidugi nõudlik ralli. Eile mängisime liival, seekord rohkem kividel ja üldiselt rasketes oludes. Alustasin täna ettevaatlikult, plaan oli vältida igasuguseid üllatusi. Tegime puhast ja ohutut sõitu, aga läks nii,“ sõnas ta laupäeva kohta.
Tänaku sõnul polnud käigukastiga seotud probleem tingitud keerulistest oludest, vaid tegemist oli lihtsalt Hyundai tehnilise murega.