Võistkondi ja sõitjaid ootavad Aserbaidžaani pealinnas ees mitmed väljakutsed, alates tundmatust ja nõudlikust tänavarajast, lõpetades faktiga, et mõne napi päevaga oli kogu varustus vaja kolida Montrealist linnulennult 9000 kilomeetri kaugusele Bakuusse.

Maailma kiireim tänavarada

Kogu käesoleva hooaja F1 etappidest on Bakuu tänavarada teiseks kõige pikem, ja kuigi 6-kilomeetrine rada keerleb kohati suhteliselt kitsastel vanalinna tänavatel, sisaldab see endas ka F1 sarja pikimat sirget – Kaspia mere äärsel promenaadil paikneva stardi-finišisirge pikkus on koguni 2,2 kilomeetrit. Lõppkiirused küünivad seal ligi 330 kilomeetrini tunnis.

Teisalt läbib rada ka Bakuu vanalinna, kus päris kitsaid rajalõike ja nende seas üks vaatemänguliselt põnev, aga sõitjatele nõudlik lõik – S-kurv mäest üles vanalinna tornide ja majade vahel. Ja kui laiemates lõikudes on raja laius 12 meetrit, siis vanalinna kitsamates kohtades vaid 7,6 meetrit.

Just ülipika sirge ja nende kitsaste tänavate kombinatsioon esitab sõitjatele ja inseneridele tõelise väljakutse autode seadistamisel ja kellel see õnnestub, selle käes on trumbid. Pikal sirgel on eelised neil, kel mootorites veidi rohkem hobujõude ja seetõttu peetaksegi Mercedese sõitjaid Bakuus soosikuteks. Aga veel kord, õnnestumine auto seadistamisel ja sõitjate kohanemine rajaga võivad ka parimate asjatundjate ennustused prügikasti saata.

Heitlus tiitlile ägeneb

Kaks eelmist etappi võitnud Lewis Hamilton läheb Bakuu etapile vastu suurima soosikuna ja inglase esikohale mängides võib oma panuse tagasi teenida 1,8-kordselt. Hamilton on vähendanud värskelt saavutatud etapivõitudega tiimikaaslase Nico Rosbergi edumaa 43 punktilt vaid üheksale.

Ja see tähendab aina ägenevat võitlust iga punkti eest. Lihtne ei saa see aga kummalgi Mercedese sõitjal olema, sest Red Bulli ja Ferrari autod on oma sooritusvõimelt aina lähemale hiilinud.

Arvata võib, et võrreldes lähimate rivaalidega mängib Mercedes Bakuus oma jõuallika võimsusele ja seadistab auto ilmselt sobima pikale sirgele. Ja Red Bull tõenäoliselt panustab paremale juhitavusele kurvides ja eriti kitsastel vanalinna tänavatel. Ferrari omakorda otsib parimat kompromissi.

Sealjuures aga peavad kõik jälgima ja õppima ka rehvide käitumist ja kulumist vabatreeningute ajal, sest kogemus rajalt puudub ju rehvitootjal Pirellilgi. Rajakatteks on uus asfalt, millel pidamine pole tõenäoliselt kõige parem, aga samas jällegi rehvide kulumine tagasihoidlik. Muuseas, vanalinna munakiviteed on Bakuu rajal saanud ajutise asfaldikatte.

Põnevad vastasseisud

Sõitjatel on enne Bakuu võistlust olnud ainus võimalus rajaga tutvumiseks simulaator, aga selleski puudub ju reaalne pilt valmis ehitatud rajast. Igatahes usub Rosberg, et talle see rada meeldib ja sobib. Sakslase võiduvõimalusi hinnatakse koefitsiendiga 3.25.

Heitlusse esikoha pärast võivad tõenäoliselt sekkuda ka Red Bulli ja Ferrari sõitjad. Loomulikult peetakse sellest nelikust parimaiks Sebastian Vetteli šansse, kelle koefitsient on 6.00. Kimi Räikkönenile panustades võib aga raha tagasi teenida 20-kordselt. Red Bulli pilootide Daniel Ricciardo ja Max Verstappeni võimalusi Bakuus võita hinnatakse võrdselt koefitsiendiga 12.00.

Ehk veidi põnevam on aga panustada Bakuus etapil vastasseisudele. Kas tiimikaaslaste omavahelises heitluses jääb peale Hamilton või Rosberg? Vettel või Räikkönen? Verstappen või Ricciardo? Kõigi 11 võistkonna tiimikaaslaste vastasseisudele on võimalik panustada ning mängimine alati tasavägiste Sergio Perezi ja Nico Hülkenbergi mõõduvõtmisele või Verstappen vs Ricciardo duellile võib pakkuda lisapõnevust võistluse jälgimisel.

Kõik koefitsiendid kehtisid artikli kirjutamise hetkel.
Värsked F1 koefitsiendid leiad Pafi spordiennustuse lehelt.

Jaga
Kommentaarid