Saksamaa lahtiste meistrivõistluste sarjas, kus osaleb peaaegu kogu maailma paremik, on 15aastane noormees enne viimast etappi kerkinud kolmandaks.

Henni Nassari sõnul ei saanud Taavi esinemisega aasta alguses üldse rahule jääda. „Kogu aeg oli mingi jama: küll ei saanud ta stardist minema, küll jooksis mootor kokku, vahepeal segas väike põlvevigastus,” rääkis Eesti parima noore sõitja tiitlit püüdva võrulase isa. „Nüüd on asjad õnneks sujuma hakanud,” lausus ta.

Hondal kihutava Taavi Nassari kinnitusel on viimaste nädalate edu taga töö. „Augusti alguses sai rohkem harjutatud ja Saksamaal treeninglaagris oldud,” selgitas Võru Kesklinna Gümnaasiumi üheksandas klassis õppiv noormees. „Sellest ilmselt ka hea tulemus.”

Kaks nädalat tagasi Holzgerlingenis peetud 85 ccm Saksamaa lahtiste meistrivõistluste (tuntakse ka kui Adac Junior Cup’i) neljandal etapil oli Nassar mõlemas sõidus tänavuse 85ste Euroopa ja maailmameistri Dennis Verbruggeni (Belgia, Yamaha) järel teine.

Möödunud nädalavahetusel Dolles toimunud eelviimasel etapil võttis ta avasõidus neljanda ja teises sõidus teise koha ning oli kokkuvõttes Verbruggeni järel taas teine. „Tugevatest oli kohal sama seltskond mis MMil ja EMil, välja arvatud prantslased,” kinnitas Henni Nassar.

Taavi Nassar võiks Saksa meistrisarja kokkuvõttes hoida teist kohta, paraku on ta viiest etapist osalenud vaid kolmel. „Avaetapile ei lubanud meid [Kemko] tiimi pealik, kes tahtis, et me võistleksime Läti meistrivõistlustel (seal tuli noormees kokkuvõttes teiseks — toim),” selgitas Henni Nassar. „Kuna pärast teist [Saksamaa meistrivõistluste] etappi oli Taavi kokkuvõttes alles 15., ei osalenud me ka kolmandal etapil, sest pidasime vajalikumaks 1. septembril koolis käia,” rääkis ta.

Enne 5.—6. oktoobril Reutlingenis peetavat Saksamaa meistrivõistluste kuuendat ehk viimast etappi on Verbruggenil liidrina kogutud 200, tshehhil Martin Bycekil (Suzuki) 138 ja ja kolmandaks tõusnud Nassaril 79 punkti.

Esialgu eelistavad tiimile haridust. Hea esinemisega on Nassar, nagu omal ajal Leokidki, välismaistele talendiotsijatele silma jäänud.

„Kui tahaks leida meeskonda, kelle all järgmisel hooajal sõita, poleks see ilmselt raske. Hiljuti soovitati meile Belgias liituda sama tiimiga, kus praegu sõidab Verbruggen, kuid esialgu pole see meie eesmärk,” ütles Henni Nassar. „Leidsime, et mingi tiimiga liituda on veel vara. Tarvis on kõigepealt põhikool ära lõpetada,” peab ta kõige tähtsamaks poja haridust.

Taavi Nassar on isaga ühte meelt. „Kool on vaja ilusti ära lõpetada,” lausus ta. „Praegu saan trenni teha nii palju, kui soovin, ka siin [Eestis].”

Kodus on Taavi Nassar tänavu treeninguteks kasutanud põhiliselt Antsla lähistel asuvat Vaabina krossirada. „Seal on küllaltki kõva ja savine rada, mis meenutab Euroopa tingimusi,” põhjendas Henni Nassar valikut. „Liivaradasid saame sõita igal pool Eestis,” lisas tänavuse Eesti meistri isa.

Henni Nassar rõhutas, et kui Taavi peaks ühel päeval tiimiga liituma, jätkab ta õpinguid välismaal. „Kui tahad maailmaklassiga sõitjaks saada, tuleb ennast kogu aeg näidata. Baltikumis on kõvaks sõitjaks saada raske,” püüab ta kompromisslahenduseni jõuda. Seni on Taavi Nassarit võistlustel lisaks isale-emale saatnud mehaanik Marek Paigelkaln, noormehe põhitoetajaks on olnud AS Förmann NT.

„Sinisalo toetab meid riiete ja Ramo varuosadega, Kemko aitab Läti võistlustel ning Mobili poolt on tasuta õlid,” loetles Henni Nassar ka väiksemaid toetajaid, ent ütles välja põhitõe: „Põhiliselt peab ikkagi läbi ajama oma rahakoti peal.”

Henni Nassari sõnul liiguvad tipus väga suured summad. „Verbruggeni tiimi aastaeelarve küünib kolme miljoni euroni. Kuna ta on võistkonna põhisõitja, on tema käsutuses parim tehnika,” rääkis Nassar. „Kuid tegemist ei ole ainult kõva mootorratta, vaid ka väga kõva sõidumehega,” lisas ta.

Küsimusele, kui palju kulub motokrossi tarbeks Nassaritel, vastas Henni Nassar: „Palju.” Ent summat avalikustada ta ei soovinud.

Istub ümber raskemale tsiklile. Veel üks põhjus, miks Nassarid ühegi tiimiga liituma ei kiirusta, on asjaolu, et järgmisel hooajal peab Taavi ümber istuma 125sele tsiklile. „See nõuab kohanemisaega,” teab Henni Nassar. Ta kardab, et üleminekuaasta võib kujuneda väga raskeks.

Taavi Nassarit ei paista eelseisev eriti kohutavat. „Hirmu mul ei ole, küll aga on teadmatus,” tunnistas ta.

125 ccm võistlusklassi siirdudes on Nassarid tõenäoliselt sunnitud tsiklifirmat vahetama. „Millise tsikliga sõitma hakkame, pole me veel otsustanud, kuid tõenäoliselt valime Suzuki või Kawasaki vahel,” rääkis rahaasjade eest hoolitsev Henni Nassar. „Suzuki originaal on KTMist (selle firma sõiduriista kasutavad Tanel ja Aigar Leok — toim) võimsam, Kawasaki uus variant pidi olema veelgi tugevam,” on ta üritanud erinevat infot kõrva taha panna.

Henni Nassari sõnul tuleb mootorratas valida sõitja mõõtude järgi. „Kuna tsiklitel on kõrguste vahe, pean arvestama Taavi kasvuga. Seetõttu me kõrget tsiklit osta ei saa,” selgitas ta.

Tõsiseid vigastusi on Taavi Nassaril esinenud vaid korra. „Mullu olid tal jalaluumurd. Väiksemaid vigastusi, nagu põlvemeniski venitus ja peapõrutus, ning kriimustusi on tal ikka ette tulnud,” sõnas Henni Nassar.

Viimastel aasta(kümne)tel on Võrumaalt maailmatasemele jõudnud ja välismaa klubiga lepingu saanud kolm Leoki nime kandvat sõitjat. Nassar võib saada esimeseks selliseks sõitjaks kuulsa motodünastia kõrval.

ULIS GUTH
Võrumaa Teataja