Rosberg kerkis võitudeseeria toel tiitlisoosikuks


Rosberg kerkis võitudeseeria toel tiitlisoosikuks
PAF

F1 hooaega täiseduga alustanud Mercedese sõitja Nico Rosberg kerkis kihlveokontorite suurimaks soosikuks MM-tiitlipretendentide seas.

Eeloleval nädalavahetusel toimuval Hispaania etapil aga hinnatakse Nico Rosbergi ja tema tiimikaaslase, tiitlikaitsja Lewis Hamiltoni võimalusi esikohale võrdseks. Samas ootavad Ferrari fännid innukalt ka Sebastian Vetteli esiletõusu, sest mullu samaks ajaks oli sakslase kontol juba etapivõit kirjas.

Statistika ja reaalsus võivad erineda

Vormel-1 ajalugu näitab, et kunagi pole sellise võitudeseeriaga hooaega alustanud sõitja — nagu Rosberg tänavu — ilma jäänud MM-tiitlist. Eks antud statistika mõjutab kihlveokontoreidki tõstma soosikuks MM-tiitlile just Rosbergi. Kui hooaja eel hinnati Hamiltoni võimalusi võita neljas MM-tiitel koefitsiendiga 1.40 ja Rosbergi omi koefitsiendiga 4.00, siis nüüd on vastavad numbrid 2.55 ja 1.55.

Aga kõnekäänd ütleb, et “väiksele valele järgneb suur vale ja alles siis statistika”. Eks elus tuleb ikka erandeid ette, mis muudavadki selle huvitavaks. Silmas tuleb pidada asjaolu, et tänavu on kalendris rohkem etappe, kui kunagi varem ja punktegi jagatakse rohkem, kui F1 ajaloo esimesel kuuel aastakümnel.

Etapivõidule Barcelonas hinnatakse Hamiltoni võimalusi võrdseks Rosbergi omadega, sest ühel hetkel peab ju see võitudeseeria otsa saama. Nii ongi mõlema Mercedese sõitja koefitsiendiks Hispaania võistluse võidule 2.10. Hoolimata kõigile tuttavast ringrajast tuleb Barcelonas vahel ette ka üllatusi. Näiteks Pastor Maldonado võit 2012. aastal.

Seotud lood:

Kõigile tuttav Barcelona rada

Barcelona ringraja ja selle oludega on kõik võistkonnad läbi ja lõhki kursis seetõttu, et just seal viiakse igal aastal läbi hooajaeelsed testisõidud, kus katsetatakse ja otsitakse talvel valminud uutele autodele maksimaalset sooritusvõimet. Rada tuttav nagu oma taskud ja seda nii rehvide kulumise kui ka autode aerodünaamika ja jõuallikate seadistuste poole pealt.

Möödunud aastal alustasid stardirivi eesotsas Rosberg, Hamilton ja Vettel ning samas järjekorras ka finišeeriti. 2014. aastal olid kvalifikatsiooni kolm kiiremat Hamilton, Rosberg ja Daniel Ricciardo ning — üllatus-üllatus — niisuguses järjekorras ka lõpetati. Aga see muidugi ei tähenda, et tänavugi nii peab minema.

Verstappen sai ametikõrgendust

Vettel (võidukoefitsient 7.00) ei saanud eelmisel etapil demonstreerida oma Ferrari täiendatud jõuallika kõiki häid omadusi, sest pühiti rajalt minema venelase Daniil Kvyati agressiivse rünnaku järel. Venelane kupatati koduse GP järel üldse Red Bulli tiimist minema ja on sunnitud alates Hispaania-etapist Toro Rossos sõitma.

Sealt omakorda sai ametikõrgendust Max Verstappen, kelle esimest etteastet Red Bulli roolis saab olema huvitav jälgida. Muuseas hinnataksegi Verstappeni võimalusi nii esikohale kui ka esikolmikusse pääsemisel kõrgemaks palju kogenenuma Red Bulli sõitja Ricciardo omadest. Verstappeni koefitsient võidule on 41.00 ja pjedestaalikohale 2.80, samas kui Ricciardo vastavad numbrid on 51.00 ja 3.00.

Red Bulli pilootide võimalustest kõige kõrgemalt hinnatakse loomulikult Ferrari sõitja Kimi Räikköneni omi, kes hoiab nelja etapi järel punktitabelis kolmandat kohta. Tema võidule panustades võib raha tagasi teenida 15-kordselt.

Rehvikulu on suur ja üllatused võimalikud

Nagu juba eespool sai mainitud, pole siiski ka üllatused Barcelonas välistatud, sest rajakate on eriti kare ja rehvide kulumist soodustavad ka kiired kurvid. Oodata on rohkelt boksipeatusi ja rehvivahetusi, mis võivadki endaga kaasa tuua üllatusi.

Taktikaga täppi pannes võib nii mõnigi kehvema koefitsiendiga sõitja tõusta kõrgele, nagu samas rehvivalikuga eksides võib mõni teine põruda. Üllatusmomenti võib lisada ka tõsiasi, et traditsiooniliselt on just Hispaania GP see võistlus, kus hooaja avaetappide järel toovad tiimid välja uuendatud autod.

Panustades näiteks Williamsi sõitja Valtteri Bottase jõudmisele esikolmikusse, võib raha tagasi teenida 3-kordselt, aga tiimikaaslase Felipe Massa poodiumikohta ennustades 6-kordselt. Ja miks ei võiks Williamsi sõitjad sellega hakkama saada, sest Venemaa etapil lõpetati ju kohtadel neli ja viis.

Eelmisel etapil saavutatud kuues koht kergitas ka McLaren-Honda sõitja Fernando Alonso koefitsienti esikolmikusse jõudmisel ja sellele tulemusele panustades võib oma raha tagasi teenida 26-kordselt. Ja kes teab, kodupubliku ees kihutav Alonso võibki ehk midagi üllatavat korda saata.