Rootsi MM-etapi korraldajad olid sunnitud algsest võistlusdistantsist välja jätma ligi kolmandiku kiiruskatsete kilometraažist, mis omakorda võib tähendada tasavägisemat ja pingelisemat heitlust ning sekundite mängu viimaste kilomeetriteni.

Lumi, jää või must maa?

Vähese lumega talverallil on omad nüansid. Tihti pakutakse publikule hangedega palistatud teedel vaatepilti, kus sõitjad toetavad kurvides auto tagumise otsa vastu lumevalle. Viimaste puudumine sunnib ka sõitjaid oma sõidustiili veidi korrigeerima. Väikesed sõiduvead võivad lumevallide korral tähendada näiteks põhjalikku kinnijäämist, mis pakub siis sõitjatele labidatega vehkides füüsilist tegevust ja mitmeminutilist kaotust.

Tänavuse ralli kohta võiks muidugi tõdeda, et pole hangesid, pole probleemi. Aga samas võivad hanged olla just pehmeks takistuseks maandumaks kuskile kaugemale puude vahele. Ilmateade lubab nädalavahetuseks Kesk-Rootsi ja Norra (kus toimub osa reedeseid kiiruskatseid) miinuskraade, mis muudab teed jäiseks.

Tõenäoliselt siiski pole see jäiselt kõva kiht teedel eriti paks ja tugev. Ja siin tuleb mängu rallisõiduks mõeldud naastrehvide ehk spordiala slängis “piikide” vastupidavus. Piigid lõhuvad jää ja selle alt välja kooruv kruus hakkab kiirelt naaste rehvidest välja rebima.

Soosikud on endised, väljakutsujad samuti

Kõik eelpool mainitud nüansid võivad kaasa tuua üllatusi, aga sellegipoolest on soosikuteks Rootsis ikkagi ennekõike Volkswageni sõitjad. Tiitlikaitsja Sebastien Ogier, kelle võidu korral on võimalik panustajatel raha tagasi teenida 1,6-kordselt, on kolmest viimasest Rootsi rallist kahel korral tõusnud pjedestaali kõrgeimale astmele.

Tunamullu tegi tiimikaaslasele aga kindlalt pähe Jari-Matti Latvala, soomlase võidukoefitsient 3.65. Ja ära ei tohi unustada ka norralast Andreas Mikkelseni koefitsiendiga 7.00, kes kaks aastat tagasi saavutas teise koha ja mullu heitles kuni viimase kiiruskatseni koguni võidu eest.

Volkswageni sõitjatele väljakutse esitajate seas on nii põhjamaa poegi kui ka veidi lõunapoolsemate riikide esindajaid. Näiteks rahvuslikust eripärast johtuvalt ehk talviste teedega harjunud Mads Östberg (koefitsient 15.00). Norralane on viimastel aastatel Rootsis kahel korral poodiumi kolmandale astmele kerkinud ja ihkab oma Fordi roolis kindlasti esikohaheitlusse sekkuda.

Tänaku puhul jäävad küsimärgid rehvide juurde

Üllatuse võib pakkuda belglane Thierry Neuville (17.00), kes näiteks mullu jäi võitjale Ogierile alla vaid 6,3 sekundiga. Pealegi on tema kätes uhiuus Hyundai, mis juba esimesel MM-etapil Monte Carlos näitas suhteliselt head minekut.

Kuigi Citröeni sõitjal Kris Meeke’il pole eelmiste aastate talverallidelt kõrgeid kohti, siis tänu suurepärasele etteastele Monte Carlo lumistelt ja jäistelt teedelt, hinnatakse ka inglase šansse kõrgelt, koefitsiendiga 17.00. Hyundai teine sõitja Hayden Paddon saab Rootsi ralliks enda käsutusse esimest korda uue i20 WRC mudeli ja seetõttu lubatakse temale panustades raha tagasi 34-kordselt.

Meie mehed Ott Tänak ja Raigo Mõlder pole Rootsi rallit ning talviseid teid silmas pidades sugugi kogenematud. Vastupidi, Tänakul (koefitsient 46.00) on kahelt viimaselt Rootsi rallilt ette näidata neljas ja viies koht. Nende tulemuste põhjal võiks temalt oodata isegi sekkumist heitlusse poodiumikohtade pärast. Küsimärgina aga jääb õhku DMACK-i rehvide konkurentsivõime võrreldes ülejäänud tippsõitjate Michelini rehvidega.