2016. aasta on MM-sarjas mõneti eriline. Järgmisest aastast kehtima hakkavad uued tehnilised reeglid WRC-autodele lõid olukorra, kus neljast tehasetiimist Citröen jätab hooaja vahele ning Volkswagen ja Ford eriti suuri muudatusi seniste autode juures ei teinud. Vaid Hyundai toob ralliradadele täiesti uue WRC-auto, mis debüteerib Monte Carlos.

Peafavoriidid tiitlile samad

Loomulikult on jätkuvalt peafavoriitideks MM-tiitlile kolm viimast aastat võidult võidule sammunud Volkswagen ja esisõitja Sebastien Ogier. Kahe viimase hooaja Volkswageni sõitjate kolmikvõidud individuaalarvestuses on asetanud Ogieri, Jari-Matti Latvala ja mullu elu esimese etapivõidu teeninud Andreas Mikkelseni etteotsa võidukoefitsentide avestuses.

Kolmekordse maailmameistri Ogieri neljandasse tiitlivõitu usuvad paljud, mida kinnitab ka tema MM-üldvõidu koefitsient 1.17. Prantslase tiimikaaslased Latvala (5.50) ja Mikkelsen (15.00) kuuluvad soosikute järgmisse ringi.

Citröeni vaheaasta tõttu lahkus võistkonnast Mads Östberg, kes leidis endale uue tööandja Fordi esindustiimis M-Sport. Kogenud ja stabiilne norralane oli mullu punktitabeli neljas mees ning tema võimalusi hinnatakse ka tänavu samaväärselt — tiitlivõidu korral teenivad Östbergile panustajad raha tagasi 15-kordselt. Samas tiimis võtab koha sisse WRC uustulnuk, prantslane Eric Camilli, kelle šansse väga kõrgelt ei hinnata (51.00).

Tänaku MM-tiitel tooks tagasi 76-kordselt

M-Spordist lahkunud Ott Tänak jätkab tänavu küll kihutamist Ford Fiesta RS WRC autol, kuid seda rehvitootja DMACK eratiimis. Eestlase MM-tiitlisse uskumine on kindlasti optimistlik, aga temale panustades saaks raha tagasi 76-kordselt!

Kuigi Citröen tehasetiimina tänavu kaasa ei löö, jätkab möödunud aastal sõitjate arvestuses viiendana lõpetanud Kris Meeke kihutamist Citröen DS3 WRC autol, aga seda tootjaga seotud eratiimi koosseisus. Kõige enam oodatakse Volkswagenile võrdväärset vastast Hyundai võistkonnalt, sest Korea autotootja toob ralliradadele täiesti uue, i20 WRC auto.

Sõitjate koosseis jäi samaks ja sellest kolmikust hinnatakse kõige kõrgemalt Thierry Neuville’i võimalusi (MM-tiitli koefitsient 26.00). Aga belglane maadles möödunud aasta teisel poolel motivatsioonipuudusega ja kui ta motivatsiooni uuesti leia, võivad talle tiimisiseselt konkurentsi pakkuda kogenud Dani Sordo (34.00) ja kiiresti arenev Hayden Paddon (41.00).

Tavapäraselt ettearvamatu Monte Carlo ralli

Kes sattunud sõitma Alpi mägiteedel jaanuaris, omab ettekujutust keerulistest ja pidevalt muutuvatest teeoludest. Ühel ja samal kiiruskatsel võivad varieeruda kuiv ja märg asfalt, kevadiselt lörtsine, täiesti lumine või lausjäine teekate. See asetab suure rõhu sõitjate rehvivalikule, mis tihtipeale võibki osutuda ülimalt keeruliseks ja mõnikord ka saatuslikuks.

On selge, et Monte Carlo finišis viimastel aastatel võidukalt šampust pritsinud Sebastien Ogieri võimalusi järjekordseks võiduks peetakse parimaiks ja sellest ka prantslase võidukoefitsient 1.35. Volkswageni sõitjad saavutasid möödunud aastal Monte Carlos kolmikvõidu ja seetõttu ongi Ogieri tiimikaaslaste koefitsiendid nimekirjas järgmised: Jari-Matti Latvalal 5.00 ja Andreas Mikkelsenil 11.00.

Samas ei tohiks alahinnata mitmete konkurentide võimalusi, sest viimasel paaril aastal on häid aegu Alpi mägiteedel näidanud nii Kris Meeke (15.00), Dani Sordo (26.00), Thierry Neuville (20.00) kui Mads Östberg (20.00).

Kes soovib panustada erinevate sõitjate võimalustele jõuda esikolmikusse, siis nende jaoks võib “mustaks hobuseks” olla kohalike teede spetsialist Bryan Bouffier. Hooaja avaetapil M-Sporti Fordil sõitev Bouffier tõusis 2014. aastal korraks isegi võistluse liidriks ja finišeeris lõpuks teisena. Prantslase esikolmikukoht tooks raha tagasi viiekordselt.

Eestlastest rallifännid hoiavad silma peal Ott Tänakul. Neljandat korda Monte Carlos startiv ja 2012. aastal kaheksandana lõpetanud Tänaku võidukoefitsient on 46.00, aga esikolmikusse jõudmisele panustamisel laekuks raha tagasi 8-kordselt.