Viimastel hooaegadel on Toyota tõestanud ennast kui WRC-sarja kiireima autona, mille kinnituseks toob Evans välja kõnekad faktid. Alates 2017. aasta algusest on MM-sarjas sõidetud 793 kiiruskatset, millest 40% on võitnud Toyota piloodid. "Võtke üks aasta sealt ära ning Toyota on ikka esimene. Alates 2018. aastast on läbitud 542 kiiruskatset ning 52-l protsendil neist on läinud kiireim aeg kirja Toyotale."

Teatavasti on ka tänavune hooaeg kulgenud Jaapani tiimi jaoks suurepäraselt. Sebastien Ogier'l ja Elfyn Evansil on üldarvestuses kaksikjuhtimine, lisaks hoiab 19-aastane Kalle Rovanperä neljandat kohta. Meeskondlikus arvestuses edestatakse Hyundaid 21 silmaga. Evansi hinnangul võib järgmisel hooajal aga olukord olla hoopis teine.

Nimelt plaanib Toyota juba järgmiseks hooajaks võtta kasutusele uue mudeli, mis kannab nime Toyota GR Yaris WRC. Seni pole aga Toyota saanud järgmise aasta masinat kruusal eriti testida ning vähemalt mai lõpuni kestva FIA piirangu tõttu Jaapani tiim ka lähiajal seda kindlasti teha ei saa. "GR Yaris WRC-ga tehti kiire test kruusal möödunud kuul Hispaanias, kuid pärast seda pole see enam sõitnud."

"On neid, kes räägivad, et Toyota testib oma masinat Jyväskylä ümbruses asuvatel kiiretel kruusateedel igapäevaselt. Olukord võib tõesti olla selline, kui Soome ralli läheneb, aga praegu pole nendest teedest kasu. Kui suurem osa Euroopast on saanud nautida kevadisi temperatuure, siis Soome on jäänud kinni talvistesse oludesse. Sellised tingimused pole Toyotale kuidagi kasulikud. Soome ralli jaoks on tee liiga külm ja Rootsi jaoks enamasti liiga soe."

Kui FIA kehtestatud keeld piirdub maikuuga, saaks Toyota oma uut masinat terve suve rahulikult testida. Milles on siis probleem?

"Võiks arvata, et juunis või juulis alustades jõuab auto jaanuariks valmiks saada. Nii see paraku pole," rääkis anonüümseks jäänud soovinud Toyotale lähedal seisav allikas DirtFishile. "Mina olen saanud aru, et Toyota töötab jätkuvalt erinevate autoosade arendamise peal. Neid osi on vaja üle vaadata, kohandada ning vajadusel ka ümber kujundada. Siin seisabki probleem: kui asjad liiguvad su enda kätest välja ning sa pead hakkama tellima osi uutelt varustajatelt, võib ees oodata palju jama."

Allikas lisas, et autotehased on praegu üleilmse eriolukorra tõttu väga erinevates seisudes. "Mõned tehased on täielikult kinni, teised jälle töötavad. Kui sa toetud varustajale, kelle tehas on praegu kinni, siis võib see tõsiselt projekti mõjutada."

Miks ei võiks Toyota kasutada ka järgmisel hooajal tänavuse aasta Yaris WRC mudelit ning seda edasi arendada? "Kuna Yarisel tuleb järgmiseks aastaks välja uus tänavasõiduauto, siis peaks ka WRC-s olema kasutusel kas uus mudel või mitte midagi. Toyota peakorteris ei taheta näha, et WRC-s kasutatakse eelmise põlvkonna autot," kirjutas Evans.

Evans rõhutab veel, et isegi, kui juunist saab taas testida, ei saa Toyota keskenduda ainult 2021. aasta masinale. Lisaks tuleb töötada tänavuse aasta Yaris WRC arendamise kallal ning teatavasti pingutavad kõik tiimid ka juba 2022. aasta nimel, mil võetakse sarjas kasutusele hübriidtehnoloogia.

Täiendatud kell 11:47

DirtFishi andmetel pidas Toyota FIA-ga läbirääkimisi, kas nad tohiks siiski keelu ajal järgmise aasta mudelit testida. Tommi Mäkineni juhitavast tiimist ei soovinud keegi läbirääkimisi siiski kinnitada.

Küll aga teatas FIA rallidirektor Yves Matton, et ühelegi meeskonnale erandit ei tehta. "MM-sarja huvides on, et keegi ei saaks kriisi ajal teiste ees eelist. Ühest küljest mõistan Toyota vaatenurka, kuid teisest on arusaadav ka teiste tiimide seisukoht.