Hubert kaotas oma elu nelja auto ahelavariis, mis juhtus laupäevase põhisõidu teisel ringil. Eluohtlike vigastustega viidi operatsioonile Ecuadori-USA piloot Juan Manuel Correa.

FIA käivitas koheselt uurimise, millega alles nüüd valmis saadi ja mille tulemusi reedeses raportis avalikkusele tutvustati.

FIA tõdeb selles, et Hubert' surmas polnud ühte kindlat põjhust, vaid avarii osutus niivõrd tõsiseks erinevate faktorite tagajärjel. Uurimine ei tuvastanud, et keegi oleks eiranud kollaste lippude signaali või muul moel oludele mittevastavalt reageerinud.

Uurimine keskendus neljale autole, mida juhtisid Hubert, Correa, Giuliano Alesi ja Ralph Boschung.

Kogu sündmuste ahel kestis vaid 14,6 sekundit ning algas sellest, et Alesi tegi parema tagumise rehvi rõhu langemise tõttu pirueti, mis sundis omakorda sõidujoonest välja sõitma Boschungit ja Hubert'i. Hubert sõitis tagant otsa Boschungile ning esitiivast ilma jäänud Hubert kihutas 262 km/h kiirusega ja umbes 40-kraadise nurga all rahapiirdesse, kust ta tagasi põrkas.

Alesist maha jäänud autoosadele sõitis otsa, lõhkus esitiiva ja verdrustuse Correa, kes kihutas omakorda otsa juba seisma jäänud Hubert' autole kiirusega 218 km/h. Kokkupõrkel avaldunud raskusjõudi oli 81,8 G. See omakorda kiirendas Hubert' autot kiiruseni 105 km/h, saates selle uuesti põrkesse vastu rajapiiret.

Rajajulgestajate, võistluskeskuse ja päästeametnike tegevust hindas FIA hästi ajastatuks. Kohtunikud väljastasid kollaste lippude signaali 1,8 sekundit pärast Alesi rajapiirdesse paiskumist, topeltkollaste lippude režiim käivitati 2,5 sekundit pärast Correa ja Hubert' kokkupõrget ning punaste lippude režiim 2,7 sekundit pärast Hubert' teistkordset kokkupõrget rajapiirdega.

Esimene meditsiiniline abi jõudis Hubert'ini 54 sekundit pärast punaste lippude režiimi sisselülitamist.