MM-sarja liidrina pidi Tänak terve Soome ralli avapäeva olema konkurentidele teepuhastaja rollis. See ei seganud tal aga kiiruskatsete esimese läbimise järel liidrikohal püsida. Teisel ringil, kui ideaaltrajektoori tuli otsida tagapool sõitnud väiksemate autode sõidujälgede vahel, pääsesid lähimad jälitajad mööda, kuid ülimalt napilt.

Sisuliselt suutis Tänak keerulistes oludes sõita sama kiiresti kui tagapool tulnud ning juba sisse sõidetud jäljes liikunud konkurendid. Päeva lõpuks jäid vahed aga mikroskoopiliselt väikesteks. Jari-Matti Latvalale kaotab ta 2,6, Kris Meekele 1,4 ja Esapekka Lappile 0,2 sekundit.

Arvestades kui palju on veel sõita, on neli meest omavahel sisuliselt nullis. Laupäeval saab aga seitsmendana rajale minev Tänak ka ise nautida avapäevaga võrreldes palju paremaid olusid. Just see asjaolu tõstabki eestlase ralli kokkuvõttes selgeks soosikuks. Latvala, Meeke ja Lappi sõidavad laupäeval avapäevaga sarnastes tingimustes, Tänaku jaoks muutuvad aga asjad paremaks.

Veelgi olulisem detail on see, et Sebastien Ogier ja Thierry Neuville, ehk Tänaku ainsad konkurendid MM-tiitlile, on eestlasest tagapool. Avapäeva tulemusi arvestades, on vähetõenäoline, et nad suudaksid puhtalt sõiduga Tänakut edestada. Ilmselgelt tuli välja, et Soome teed pole neile meestele kuigi sobivad. Ja asi pole autos, sest mõlemad on seni Soomes oma tiimi kõige aeglasemad sõitjad.

Ja veel üks detail. Tänakul tuleb ralli lõpuks kindlasti edestada Lappit, sest see peaks tagama ka ralli võidu. Kui Lappi on alla neelatud, on tõenäoline, et Toyota tiimi pealik Tommi Mäkinen ei luba Latvalal ja Meeke'il Tänakuga võidu sõita. Kummalgi mehel pole tänavu individuaalselt enam võimalik midagi püüda. Nende peamine roll on röövida Tänaku konkurentidelt punkte.

Soome ralli avapäeval oli kaks üllatajat: Esapekka Lappi ja Craig Breen. Lappi senine hooaeg on kulgenud üle kivide ja kändude, kuid koduradadel on ta järsku nagu uuesti sündinud. Ta teab, kuidas nendel teedel sõita, seda kinnitas ta tunamullu saavutatud võiduga.

Breen osaleb aga tänavu oma esimesel MM-rallil ning on kohe Hyundai sõitjatest kiireim. Ta kuulutas, et tegemist on parima ralliautoga, millega ta on ealeski sõitnud. Tiimi juhtidele tekitab see palju mõtlemisainet - keda ja kuidas järgmistel rallidel kasutada.